Gå til innhold

Ls1

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

C1500 prosjektet snubbler avgårde. Headers, tbiporting, K&N

luftfilter og nytt 3" eksos (uten katalysator) fungerer ganske bra. tydelig forbedring i mellomregistret, kanskje et sekund (eller mer) raskere til 100.......

 

Men nå har jeg rammlet over en LS1 motor (305hp varianten) med 460 kasse, 2000 modell gått ca 6000mil. pris et litet sted over 40k.

 

Hva tror dere, putte den i stepsiden c1500 (2wd), er det en god ide? Jeg kjenner ikke LS1 motoren noe særlig, men har hørt at den er en av de beste 350 variantene(?) å 460 kassen er vel den beste 4 trinns?

 

Obs dette er en hobbybil, fornuften er lagt til side, ny kamm og litt rensing av insug og utblås burde gi en 360+ hester å et brukbart bensinforbruk?

 

....på vinteren kjører jeg volvo 245 -86...:-I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by stepside

C1500 prosjektet snubbler avgårde. Headers, tbiporting, K&N

luftfilter og nytt 3" eksos (uten katalysator) fungerer ganske bra. tydelig forbedring i mellomregistret, kanskje et sekund (eller mer) raskere til 100.......

 

Men nå har jeg rammlet over en LS1 motor (305hp varianten) med 460 kasse, 2000 modell gått ca 6000mil. pris et litet sted over 40k.

 

Hva tror dere, putte den i stepsiden c1500 (2wd), er det en god ide? Jeg kjenner ikke LS1 motoren noe særlig, men har hørt at den er en av de beste 350 variantene(?) å 460 kassen er vel den beste 4 trinns?

 

Obs dette er en hobbybil, fornuften er lagt til side, ny kamm og litt rensing av insug og utblås burde gi en 360+ hester å et brukbart bensinforbruk?

 

....på vinteren kjører jeg volvo 245 -86...:-I

Ikke for å bry meg, men hvor mange hester tror du at du kan hente ut av den motoren som du har for 40Laken, ganske mange spør du meg. Men noen vil jo ha LS1 og da er jo det greit også. Men hva du vil er det bare du som vet.

En ting til hvorfor Volvo på vinteren :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjena CamaroCab

 

nå mådu regne litt da

 

det er en 4L60 med i de 40k. da kan jeg selge min RATS kasse som kun hat gått 2500mil, kan vell få en 10 før den kanskje ,da er vi nede i ca 30k+ jeg kan også selge tbien for en 6-8k, da er vi nede i en 26-27k.

For 27k + får jeg en helmoderne motor "nesten ny" med en kasse som er bedre en th 700 RATS kasen (?) + 120-130 hester til.

 

Hvis jeg bygger på min tbi motor så vil jeg ha store problemer med å plusse på særlig mer en 80-90 hester uten å forandre insprøyting til noe annet en tbi, jeg stopper da på ca 28-290 hester. men alikavell

topper 8.000

kam 2.000

renovering av motor (i sverige 17.000, kanskje unødvendig nå men det må tas med i forhold til LS1 som er nesten ny)

 

altså 27.000

 

forskjell 0-5.000 for LS1 en i forskjell til å bygge på tbien, men da har jeg en 30-50 hester til i LS1

 

Okay instalasjonen kan jeg ikke gjøre selv den vil koste ca 15.000

 

tror dette kan bli mye morro for en 20k ekstra i forhold til å bygge på tbi en, det er jo ikke mange som har en LS1.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by stepside

tjena CamaroCab

 

nå mådu regne litt da

 

det er en 4L60 med i de 40k. da kan jeg selge min RATS kasse som kun hat gått 2500mil, kan vell få en 10 før den kanskje ,da er vi nede i ca 30k+ jeg kan også selge tbien for en 6-8k, da er vi nede i en 26-27k.

For 27k + får jeg en helmoderne motor "nesten ny" med en kasse som er bedre en th 700 RATS kasen (?) + 120-130 hester til.

 

Hvis jeg bygger på min tbi motor så vil jeg ha store problemer med å plusse på særlig mer en 80-90 hester uten å forandre insprøyting til noe annet en tbi, jeg stopper da på ca 28-290 hester. men alikavell

topper 8.000

kam 2.000

renovering av motor (i sverige 17.000, kanskje unødvendig nå men det må tas med i forhold til LS1 som er nesten ny)

 

altså 27.000

 

forskjell 0-5.000 for LS1 en i forskjell til å bygge på tbien, men da har jeg en 30-50 hester til i LS1

 

Okay instalasjonen kan jeg ikke gjøre selv den vil koste ca 15.000

 

tror dette kan bli mye morro for en 20k ekstra i forhold til å bygge på tbi en, det er jo ikke mange som har en LS1.....

 

Ser at du er helt lik alle andre menn som får lyst på noe, så greier vi å finne alle gode unskyldinger for våre handlinger, og det skal vi gjøre for det er det som skiller oss menn fra resten av dyreverden.;) Leste et sitat f i en bok: Hvorfor anlegger menn sjegg, joa av samme grunn som hunder slikker seg på ballende, VI BARE KAN DET.:D Så for sett bare den gode sak, jeg hadde funnet opp like gode unskyldninger som deg. Vi burde kansje starte en tråd her som utveksler gode argumenter som kan brukes ovenfor våre nærmeste:rolleyes:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by stepside

he he , du har så rett!

 

men, jeg har faktiskt moderert meg litt.......kanskje skulle man kjøpt et cabobjekt........:-)

Sitter å kikker på ebay og har vel snart funnet ut at jeg ikke har tid til arbeid mer, kunn pusse opp biler måtte vært drømmen.

Lurer på om jeg skal prøve det en vinter kanskje alerede til vinteren. Men jeg har et problem jeg får et forhold til alle biler jeg får i mine hender og klarer derfor ikke å skille meg fra dem. Det er liksom ikke det beste utgangspunktet for å tjene noen få lapper. Men ta en kikk på ebay mye fine og ganske rimelige cab objekter der.:op

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du rote med slik ls1 så finn era og kontakt han....

 

han har forsket mye og kjøpt det som trengs for å sette sånn motor i gammal bil....

 

Men det jeg synes ville ha vært perfekt i den bilen din......

 

 

BBC 454 med 4L80... det får du for de pengene du ville fått for gamlemotoren og noe av de 40 du ville ha brukt for å kjøpe ls1....

 

for startmotorer (Csb) er jo ingen motor.....

 

 

har 615cid selv.....:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår