Jump to content

Gløde lampe blinker

Rate this topic


Raymond73
 Share

Recommended Posts

Har en Golf Alltrack 2,0 tdi 184 hk, 2015 modell. Av og til begynner "glødelampen" og blinke og motoren mister effekt og går i nødmodus. Jeg stopper/ starter bilen og lyset er borte og alt virker som det skal. Kan gå mange dager da alt er ok, men så plutselig kommer "glødelyset" tilbake og bilen går i nødmodus igjen. Det kommer på under rolig kjøring og ikke ved gasspådrag. Kommer gjerne på  igjen om morgenen når jeg starter bilen og begynner å kjøre. 

Noen som har opplevd det samme og vet hva problemet er ???

 

Ikke garanti lenger på bilensom er gått 106000 km.

Link to comment
Share on other sites

25 minutter siden, Quattro73 skrev:

Det er umulig å antyde hva som er galt, kan være hva som helst. Dog, en diagnose vil fortelle eksakt hva som er galt. 

Sjekk i linken om det er noen nær deg som kan hjelpe, 

 

Hei. Har hatt bilen inne på et VAG verksted. De finner feilkoden, men finner ingen feil.... trur jeg må prøve et annet verksted.....

Link to comment
Share on other sites

.Har vært å fått 2 stk feilkoder, da motorlyset kom på, blei borte igjen etter å ha ståt i ro en stund. Har nettopp hatt av alle kontakter og sprayet med electrorens for å fjerne evt dårlig kontakt. Fikk ikke løs en kontakt som står ovenfor turbo på en "plast/ gummi" slange.

 

Feil Kode: P256400 og P256300

Link to comment
Share on other sites

33 minutter siden, _waldemar skrev:

Quattro73 har alt sendt deg tips på de to feilmeldingene du har oppgitt,

 

Ja, men de kodene var på en feil som har dukket opp en senere etter at bare gløde lyset lyste.... så det var derfor jeg spurte hva det  kunne være for noe annet som gjorde at gløde lyset blinket. Hadde gløde lyset for 1 gang 1 mnd før motorlyset kom på

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har hatt oppe alle kontakter og sprayet med electroclean, alt virker tydeligvis nu. Har kjørt 14 dager uten flere feil koder, og byttet i går trykk sensoren (manifold pressure/boost sensor). Så en på youtube som hadde samme feil som byttet sensoren. Så får æ krysse fingrene og håpe alt er i orden nu.... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Larselt
      TRENGER RÅD OG TIPS!!
      Jeg kjøpte en Golf 1.2 tsi 2013 modell privat for ca en måned siden, merket fort at det var noe et eller annet som ikke stemte. For når jeg akselerer så begynner bilen å riste kraftig og lugge, dette er mest i 5. og 6. gir, fra 1500 til 2200 omregninger ca. 
       
      Var innom VW verksted og fikk sjekka opp, de fikk opp en feilkode som viste at 3. og 4. coil var noe galt med. Bestilte to nye coils og fikk bytta de selv. Men det virka som bilen blei verre og ristinga og lugginga blei verre, det virker som bilen også «skipper» litt nå også, altså bilen plutselig mister effekt også kommer på igjen under kjøring.
      Hva kan være galt? Ingen lamper eller no lyser, bilen hadde service for 6 måneder siden og nylig EU-godkjent. Hva kan jeg gjøre?
    • By grendal93
      Hei, jeg har prøvd å finne hvor oljelekasjen jeg har på min golf uten hell. 
      Tenkte først at det kom ifra oljetrykksensoren som ligger nesten øverst på motoren siden det var mye oljesøl rundt den. Vasket rundt og sjekket igjen så fant jeg olje nesten helt opp til trykksensoren.
      Sjekket også tennpluggene og det var olje i alle (dette kan komme ifra dårlig påfylling av olje) skal tørke ut oljen og sjekke igjen. 
      Har også en varsellampe på motoren og når jeg starter bilen så får jeg opp en varsel der det står "oil sensor workshop". 
      Kort forklart om motorkraften som jeg mister. Når jeg skal ut i kryss så må jeg gir mere gass en vanlig for og ikke kvele bilen. Når jeg kjører rolig på flat vei så kjenner jeg på bilen og gassen at den mister litt kraft også kommer det tilbake om 250ms ca. Når jeg slipper opp gassen på flat vei så rister bilen 4 ganger før den bremser på giret. 
      Har sjekket at alle tennplugger fungerer og det gjør di. 
      1 ting til! Oljen renner ikke ned på hverken girkasse eller reg reim, det er mest fokusert på fronten ( kanskje bak) 
      Det at jeg mister motorkraft av og til kan vel ha noe med oljesøl i tennpluggene? Hvis det ikke er problemet hva kan det være? 
       
      Tips om problemet, anbefalinger, meniger om og levere inn til verksted for og finne oljelekasjen taes gjerne imot! 
    • By Bernhard02
      Jeg har nylig fått min golf (VI 4WD Diesel 2009 modell) gjennom eu kontrollen. Verkstedet fant da ut at glødepluggene bør skiftes. Jeg synes selv at bilen har begynt å bli litt tungstartet. Derfor fikk jeg verkstedet til å skifte glødepluggene. Når verkstedet skulle skifte glødepluggene fant de ut at glødepluggene satt så godt fast at de var redd for at de ville knekke. Da ringte verkstedet meg , og sa at de avbrøt reparasjonen slik at jeg fikk tenke meg om, hva jeg ville gjøre. De sa at verste senario var at hele topplokket må demonteres, og dette er en omfattende jobb som fort kan koste opp mot 30.000 kroner. De fortalte meg også at hvis glødepluggen knakk så var det en liten sannsynlighet for at de kunne få den ut med det verktøyet de hadde, men at dette var lite sannsynlig. Jeg er glad for at verkstedet ikke tok sjansen siden dette kan bli veldig dyrt. Jeg kjøpte bilen, for et halvt år siden og er veldig fornøyd med bilen, og den har nylig bikket 200000 km. Jeg hadde bilen hos automester tror du det er større sannsynlighet, for at merkeverkstedet møller kan få ut glødepluggene selv om de er fastgrodde? Er det verdt å kanskje koste på bilen som er verdt rundt 60000 kr så mye? Hva blir konsekvensen med å kjøre med slitte/defekte glødeplugger over tid? Er det ofte at glødeplugger knekker, og at de må opp med hele motoren? Dette er dyrt for meg på 18 år, som kanskje må bruke så mye penger bare på å skifte glødeplugger. Hva anbefaler du meg å gjøre med denne kjedelige saken?
    • By Ineemilie
      Hei. 
      Jeg har en Passat Alltrack 2012 modell (170hk) som nå har en knekt fjær forran. Da jeg kjøpte bilen var det satt på godkjent senkesett og vi må derfor bytte alle 4 fjørene. Er det noen her som har pleiling på hvilken fjører jeg burde kjøpe? (Originale) 
      Samt Mm og lengde på fjørna som er på disse bilene? Er så fryktelig mange lengder på alt mulig å velge mellom. 
    • By Passat2010
      Hei. Bilen har nettopp vært på verkstedet å skiftet regreim og vannpumpe. Er gått 205 000km. 
      Det er blitt ulyd i bilen. Både under kjøring og på tomgang. 
      2010 modell. Mister motorkraft, motorlampe lyser og glødelampe kommer opp ved 3000 omdreininger men forsvinner om man restarter bilen. Noen som har likens problem? Skal få feilsøking. Men lang ventetid. 
      har hatt service i august 2020. Stått med lite diesel fra november/desember til nå så fylte vi full tank og begynte å bruke den igjen så kom problemet over natta. Har fylt på kondensfjerner men hjelper lite. Prøvde å legge ut video, men fikk det ikke til. Men høres kanskje ut som om man kjører på høyt turtall. Og kommer mest sannsynlig når motor er varm. Da den kommer bare av og til når man starter bilen. Og den forsvinner ikke før man slår av motoren 
      IMG_1652.MP4
      IMG_1652.MP4
  • Populære emner nylig

  • Recent Achievements

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy