Tommy67 Skrevet Juli 29, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2016 Hei alle sammen. Jeg har en Touran 2.0 automat 05 mod med startproblemer. Vrir på tenninga, og ingenting skjer. Starteren drar ikke rundt. Bilen er helt død. Det er nok strøm på batteriet. Dette har skjedd 3 ganger de siste 2 ukene. Forrige gang det skjedde, prøvde jeg og starte den ca 30 ganger uten hell. Prøvde til slutt og bare holde nøkkelen i start stilling. Etter ca 20 sek startet plutselig bilen. Prøvde det samme i dag, men bilen er helt død. Noen der ute som kan gi meg noen tips om hva det kan være? Hilsen Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet Juli 29, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2016 Har du sjekket jord på starter og jord på batteriet?,eventuelt mellom motor og karosseri ? Er det ellers lys i instrumenter osv ? Tenningslåsen kanskje som er på vei til å ta kvelden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Juli 30, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2016 Da er det startsperren som slår inn. Om bilen er død lamper lyser. Og den Starter etter en stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 31, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2016 Startsperra virker som regel på den måten at du får starta bilen, men den stopper igjen etter to sekunder. Sjekk den tynne ledningen som går inn på starteren. Den skal ha strøm når du vrir helt om på tenninga. Er det strøm der da, så er det starteren som er deffekt. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg