Gå til innhold

Vindusviskerproblem A4-B7(8EC)

Ranger emnet


dkvam

Anbefalte innlegg

Jeg lånte bort bilen en dag med lett regnvær for en liten stund tilbake, og når jeg fikk bilen min tilbake så står begge vindusviskerne på kl.12

I følge hun som lånte bilen så hadde de stoppet for å fylle Diesel, og når de startet etterpå så stoppet vindusviskerne i oppe posisjon. Vel og merke fungerer de fortsatt som de skal uten noe tegn til slakke, bare at jeg ser ut som en nisse pga. viskerne står rett opp.

 

Hva kan problemet være?

 

Elektrisk eller Mekanisk?

Hadde det vært en vinterdag med fastfrosne viskere hadde jeg tenkt mekanisk umiddelbart, men pga. at det skjedde på en dag med lett regnvær og først etter en kort stopp er jeg nysgjerrig på om det kan være en sensor feil, elektrisk glitch el. lignende?

 

Noen som har opplevd noe lignende?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk først om staget har hoppet av. 

 

Og det kan være armen på selve motoren har hoppet over. Slik at senter posisjonen har flyttet seg.  Du kan fikse det ganske enkelt med å løsne mutteren på viskermotoren i vannkassa nedenfor viskerarmen på førersiden, og legge ned viskerene igjen med denne løs. Stram igjen og startposisjonen skal være riktig igjen.
 

Om det er irring/korrosjon på akslene som har skapt problemet så vil det nok dukke opp igjen.

Løsningen da er å ta ut hele viskermekanismen, demontere, pusse akslinger og smøre opp igjen. Eller evt kjøpe alt nytt

 

Om dem ikke flytter på seg i det hele tatt så kan det være at motoren er død/byttes.

Har du sjekket sikringen/ relet om den ikke har tatt kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv dette . løsne mutteren på viskermotoren i vannkassa nedenfor viskerarmen på førersiden, og legge ned viskerene igjen med denne løs. Stram igjen og startposisjonen skal være riktig igjen.

Antagli hoppet over til en annen posisjon veiva på selve pussermotoren.

Er som Bwana sier som må rettes opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du løsner viskerarmene og legger viskerene i hvilepossisjon, så vil de jo fortsatt gå lenger ned da motoren står feil. 

Selvparkeringa ligger i selve motoren. Det er rart om det skulle virke 100% om det har forskjøvet seg om noe er løst. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du løsner viskerarmene og legger viskerene i hvilepossisjon, så vil de jo fortsatt gå lenger ned da motoren står feil. 

Selvparkeringa ligger i selve motoren. Det er rart om det skulle virke 100% om det har forskjøvet seg om noe er løst. 

 

Så det du sier hvis jeg forstår det riktig er at mest sannsynlig så er det ikke noe galt med selve mekanikken mellom motor og visker, men derimot kan det være problem med selve motoren hvis styring for parkering ligger i denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår