Gå til innhold

dkvam

Bruker
  • Innholdsteller

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

dkvam's Achievements

  1. Takk for tipset, var mye relevant informasjon i tråden der:)
  2. Tidlig oppe for å hjelpe hjelpesløse hobbymekanikere Bwana?:) Takk for den linken der, han har jo akkurat samme problem. Jeg skal gjøre som anvist og knipse et par bilder hvis det kan være til hjelp for andre senere.
  3. Neste helg skal jeg ha en skikkelig rens av turbo EGR og inntak på audien. Har lenge hatt problemer med at den går i nødmodus ved kraftig akselerasjon, men nå begynner den å bli skikkelig ille på kald motor og kan gå i nødmodus ved vanlig akselerasjon hvis jeg ikke "varmer opp VNT" ved å ta flere korte akselerasjoner etter hverandre:P Jeg vurderte lenge å kjøpe Revive Turbo Cleaner, men etter å ha lest litt så fant jeg ut at det beste er å gjøre det på "gamlemåten" Grunnen til at jeg poster her er for å høre om noen har gjort det samme? Jeg er ikke en dreven bilmekaniker, men har heller ikke 10 tommeltotter og tror jeg skal få til dette. Er det noen tips som kan være smart å ha med seg? Hva bør jeg rense med? Noe verktøy utenom det normale man bør være forberedt på å ha tilgjengelig? Motoren er en 2.0TDI , motorkode:BLB (pumpedyse), turboen mest sannsynlig en Garret GTA1749V Takker for eventuelle gode innspill:)
  4. Så det du sier hvis jeg forstår det riktig er at mest sannsynlig så er det ikke noe galt med selve mekanikken mellom motor og visker, men derimot kan det være problem med selve motoren hvis styring for parkering ligger i denne?
  5. Tror kanskje jeg forklarte meg litt dårlig, problemet er at viskerne fortsatt fungerer 100%, men at de stopper i oppe posisjon. Det er også en "perfekt" stopp, noe som får meg til å tro at det er noe elektronisk eller lignende. Her er video av problemet: https://youtu.be/PPFy2M15SmA
  6. Jeg lånte bort bilen en dag med lett regnvær for en liten stund tilbake, og når jeg fikk bilen min tilbake så står begge vindusviskerne på kl.12 I følge hun som lånte bilen så hadde de stoppet for å fylle Diesel, og når de startet etterpå så stoppet vindusviskerne i oppe posisjon. Vel og merke fungerer de fortsatt som de skal uten noe tegn til slakke, bare at jeg ser ut som en nisse pga. viskerne står rett opp. Hva kan problemet være? Elektrisk eller Mekanisk? Hadde det vært en vinterdag med fastfrosne viskere hadde jeg tenkt mekanisk umiddelbart, men pga. at det skjedde på en dag med lett regnvær og først etter en kort stopp er jeg nysgjerrig på om det kan være en sensor feil, elektrisk glitch el. lignende? Noen som har opplevd noe lignende?
  7. Takk for gode svar Bwana og Jesper Tror jeg skal prøve meg til helgen og følger Jesper sitt råd om å la fangeren forbli på. Skal skrive her hvordan det gikk:)
  8. dkvam

    PRNDS blinker.

    Og jeg er fremdeles nysjerrig uansett hvor uvesentlig det er...:P
  9. dkvam

    PRNDS blinker.

    Ok , har selv Multitronic og har lest meg opp ganske mye på disse girkassene. At PRNDS blinker indikerer noe med girkassen eller dens styring, men at bilen oppfører seg normalt ellers er et veldig godt tegn. Lenge til den skal på service? Husk å gi oss tilbakemelding på hva som var problemet:)
  10. I morrest takka høyre Xenon for seg, og satser på at det var pæra som tok kvelden og ikke noe annet. Har også skjønt det slik at man bør bytte begge Xenon pærene når man først bytter? Noen som har anbefaling på en plass der de selger gode xenon pærer til overkommelig pris i Trondheim? Det er relativt kurant sak å bytte selv såfremt man har tilgang på litt verktøy?
  11. dkvam

    PRNDS blinker.

    Har du Multitronic automat?
  12. Fant faktisk dette klippet på youtube da jeg søkte etter VNT for å finne ut hva det betydde:) Vedkommende beskriver samme problem, men med annen feilkode da.
  13. Kan det trekkes noen konklusjon av at problemet oppstår under helt like omstendigheter hver gang? (Maks pådrag i oppoverbake i 5-6sekunder) Jeg tenker hvis at et stag sitter fast e.l så vil problemet være mere uforutsigbart? eller tenker jeg feil?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår