solo- Skrevet Mai 26, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2016 Hei, Skal bytte bremse foran på Vw Golf Combi-coupé 1.6 TDI, 105 Hk, [5K1], Modellår: 2011, Motorkode: CAYC. Hvilke deler trenger jeg da? https://www.skruvat.no/Bremseklosser-C162.aspx Hadde lyst til å bytte bremseskivene samtidig https://www.skruvat.no/Bremseskiver-C164.aspx Må man gjøre noe i VAG-COM når man bytter bremseskiver på Golf 2011? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Burns Skrevet Mai 26, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2016 Trenger ikke VAG-COM for å skifte skiver/klosser foran :) På høyre side av info om klossene/skivene ser du noe som heter PR-nr, eks: For pr nummer: 1ZA For pr nummer: 1ZD For pr nummer: 1ZE For pr nummer: 1ZB For pr nummer: 1ZP For pr nummer: 1LJ For pr nummer: 1LL For pr nummer: 1LV Finn fram servicehefte ditt. På første side vil du se det er klistret på en lapp og der står PR-kodene, se etter og finn riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 27, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2016 Trenger ikke VAG-COM for å skifte skiver/klosser foran På høyre side av info om klossene/skivene ser du noe som heter PR-nr, eks: For pr nummer: 1ZA For pr nummer: 1ZD For pr nummer: 1ZE For pr nummer: 1ZB For pr nummer: 1ZP For pr nummer: 1LJ For pr nummer: 1LL For pr nummer: 1LV Finn fram servicehefte ditt. På første side vil du se det er klistret på en lapp og der står PR-kodene, se etter og finn riktig. Hvorfor må han bruke vag com for å bytte bremser på golfen. Bytt i vei ingen grunn til å gå i gang med vag com.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 27, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2016 Hvorfor må han bruke vag com for å bytte bremser på golfen. Bytt i vei ingen grunn til å gå i gang med vag com.. Trenger ikke VAG-COM for å skifte skiver/klosser foran På høyre side av info om klossene/skivene ser du noe som heter PR-nr, eks: For pr nummer: 1ZA For pr nummer: 1ZD For pr nummer: 1ZE For pr nummer: 1ZB For pr nummer: 1ZP For pr nummer: 1LJ For pr nummer: 1LL For pr nummer: 1LV Finn fram servicehefte ditt. På første side vil du se det er klistret på en lapp og der står PR-kodene, se etter og finn riktig. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 27, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2016 Så ikke at han hadde skrevet ikke... haha Er tidlig for meg enda.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solo- Skrevet Mai 29, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2016 Prøver å se i serviceboken og fant et klistremerke fremst. Er det her det står hvilke bremser jeg skal ha? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mai 29, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2016 1KD er kode for bremsene bak 1ZF er front. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solo- Skrevet Mai 29, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2016 Flott, takk for hjelpen! Da fant jeg disse: https://www.skruvat.no/Bremseklosser-sett-P18535.aspx For pr nummer 1ZF+9U0 For pr nummer 1ZF+9U1 Hva betyr 9U0 og 9U1 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Burns Skrevet Mai 29, 2016 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2016 Det er med eller uten slitasjevarsler, veldig sikker på at det er med slitasjevarsler du skal ha.9U0 without brake pad wear indicator 9U1 brake pad wear indicator Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solo- Skrevet Mai 29, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2016 Ok, det gir mening. Disse passet vist til begge. Da har jeg bestilt, så da er det bare å vente :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solo- Skrevet Juni 11, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2016 Tenkte jeg skulle bytte bremseklossene til mandag. Trenger jeg momentnøkkel til å stramme med, eller er det bare å ta i sånn passe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 11, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2016 Mitt personlige synspunkt, nei - som en mekanikers synspunkt, ja. Bremsene er ikke så farlig, dra til nok, men ikke for mye. Hjulbolter skal dras til med moment, 110nm evt. bilspesifikt (tar du utganspunkt i 110nm er det ok) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg