Gå til innhold

Mr.Burns

Bruker
  • Innholdsteller

    94
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Mr.Burns vant dagen sist Mars 7 2017

Mr.Burns hadde mest likt innhold!

Mr.Burns's Achievements

Korporal

Korporal (2/13)

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Prøv å kryssbytte tennpluggene også selv om du nylig har skiftet dem, er ikke mye som skal til for å skade dem. Husker ikke helt hvordan oppsettet på de var igjen, var det 2 coiler hvor hver har to tennpluggkabler? Isåfall så kan du prøve å kryssbytte kabla også hvis det passer med lengde, bare husk å bytte i begge ender så tenningsrekkefølgen fortsatt er riktig.
  2. Mercedes bruker begge systemene på de fleste modellene mener jeg. Ganske sikker på at hvis du har direct TPMS på mercedes så kan du se status for dekktrykket under Assyst i displayet, hvis ikke så er det nok indirekte (tpms via abs-sensorene). Hvis det er via abs så kan dem være ekstremt følsomme noen ganger, skal ikke se bort ifra et det kan være pga hjullageret. Eller så har vi hatt biler inne hvor det har hjulpet å fylle litt ekstra luft i dekkene (0,2-0,3bar ekstra).
  3. Hei, sjekk ut finndel.no hvis du ikke har gjort det enda. https://finndel.no/bildeler.aspx?bk=810931&dk=0366
  4. Hvis det ikke er noe småstein eller annet rart så har jeg vært borti flere hvor bremseskoldet løsnet litt, irret opp rundt skruehuet og legger seg inntil bremseskiva og skraper. Hvis lyden blir kraftigere ved litt hard sving til en av sidene ved ca 30km/t så er det et godt tegn på at akkurat det har skjedd. Kan også kjenne på bremseskoldene om dem har løsnet litt ved å dytte litt på dem med en finger. For å fikse det kan man skru av bremseskive for å komme til skruene til bremseskjold, løsne skruene og legge på skiver for å feste skjoldet igjen, eller eventuelt nytt bremseskjold.
  5. Jesper, på 1.6 TDI så skrur du da ut DPF for å skifte EGR-ventil/kjøler! Personlig skrur jeg ut EGT-sensor før og etter på DPF når jeg skal skifte EGR-ventilen på 1.6TDI. Jeg ville sjekket om EGT-sensor (etter DPF som det var snakk om) er strammet skikkelig eller om kontakt er satt på. Eventuelt sende bilen tilbake til dem som skiftet EGR ventil for å sjekke det.
  6. Har vel ikke noe spesifikt navn trur jeg, men det blir vel en brakett som bakre bærebruforing sitter i og som er festet i travers foran. Er det foringen du skal skifte eller har du fått ødelagt delen? For foringen skiftes løs, men trenger spesialverktøy for å presse den nye inn igjen.
  7. Gummien på toppen av fjærbeinet er det nok ikke, men kan være støtdemper. Kan være vanskelig å sjekke dem, kan prøve å gynge på bilen. Indre stabstagforinger er ganske vanlige på de bilene, prøv å kjenn på dem når hjula står på bakken, mulig kjøre oppå moe.
  8. Vanskelig å si uten en diagnose. For meg høres det mer ut som veivakselsensor, men også mye annet det kan være.
  9. På kontakten til EGR står det pin nummer 1-5, små tall der ledningene går inn bak på kontakten. Finn ut hvilken pin det er den grønne ledningen er koblet inn på, også se litt nermere hvor den grønne ledningen går hen, er den skrudd fast til karosseri(gods) eller til ECU? Ta gjerne noen bilder så vi får se (fjern elektroteipen først)
  10. Mr.Burns

    Mer EPB

    Det er bare å deaktivere før arbeid og aktivere med diagnose igjen etter jobben er gjort, da kalibrerer den seg. Har aldri hatt noe spesielt problemer med det, bare pump ut stempelet (bremsepedalen) før du aktiverer EPB igjen.
  11. Bare å bore opp et lite hull rett ved siden av, 0,5mm større enn fjæra og bor litt på skrå. Blir vanskelig å bore ut den biten siden metallet er mye hardere en kaliperen. Drillen din + metallbor fungerer nok fint, alu er ganske bløtt og enkelt å bore i så :)
  12. Hender den må kalibreres etter skift, eller at du har fått montert den litt feil (snurra en runde eller to feil før montering) Men gå inn med diagnose --> ABS --> måleblokk/datalister (VCDS: måleblokk 060) og se hva den sier rattvinkelen er. Når hjula står rett skal den være 0 grader, +/- 5 grader, hvis den er utenfor det må den kalibreres. Eller hvis den sier + eller - ~360 grader eller ~720 grader så har du montert den feil. Da må du skru opp igjen og og vri rattvinkelsensoren slik at den er på 0 grader når hjula står rett. Så eventuelt kalibrere. Feilkode 00778: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00778 Kalibrering med VCDS: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1J)_Brake_Electronics_(MK20)
  13. Hvis den starter å lugge så fort du belaster den så er det typisk feil med tenning, så jeg ville sjekket coil, plugger og kabler. Ang tempføleren din G62, så veit jeg det er flere VAG modeller som bruker 2 stk (G62, sitter montert på motor / G82 sitter ved radiator). Mulig at du kan ha skiftet feil, siden dem ser helt like ut bortsett fra fargen?
  14. Er nok ikke alle kontrollører som er like flinke med å sjekke avgass tenker jeg. Men blir det oppdaget så er det ingen vei tilbake igjen utenom å montere ny DPF og programmere tilbake igjen. Har ikke mulighet til å dra et annet sted får å ta en ny PKK nå lenger, den første kontrollen forblir gjeldene.
  15. Mr.Burns

    AC reim

    Hvis jeg valgte riktig årsmodell: https://www.catcar.info/audivw/? - 06B260849A Ellers så heter den 4PK855 hvis du vil ha fra andre leverandører som SKF, continental eller lignende. Link til skruvat: https://www.skruvat.no/Drivreim-P360966.aspx - Får løsnet strammeren fra unnersiden, må bare bruke umbrakonøkler eller 1/4" skralle (minste) for å løsne de to skruene til strammeren. - Reima kalles vel ganske enkelt for AC-reima, siden den bare driver AC-kompressoren. - Hvis den ryker så vil ikke AC lenger fungere/blåse kaldt, thats it. Hvis du ikke er veldig uheldig så gamle rester av reima kiler seg fast andre steder og skader multireim, mulig registerreima.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår