Gå til innhold

Bil lugger og elektrisk kommer og går

Ranger emnet


mario94

Anbefalte innlegg

Akkurat byttet dynamo, vet ikke om det har noe med saken å gjøre. Men problemene oppsto etter det hvertfall.

 

Det er flere ting:

-Bilen lugger litt når jeg ruller på giret uten å gi gass, akuratt som om giret er alt for høyt. Merker det kun i lave hastigheter.

-Radioen på bilen kommer å går, skjermen i bilen blir svart så tar det noen sekunder så lyser den igjen, og sånn holder den på. Noen ganger oftere enn andre, sikkert ikke noe arlig feil, men jævli irriterende.

-Barnesikring i på dørene bak går av å på, noe den aldri har gjort før. Kommer opp i displayet: Barnesikring deaktivert/aktivert

-Og motorlampa lyser, trodde det kanskje var kun olja. Men den var fin.

 

Noen tips på hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke peiling på Volvo, men de jeg har vært borti har eget varsel for lavt oljetrykk. Søkte opp instruksjonsbok for en 2007 V50, og under punkt 51 viser både varsel for olje trykk og motor. Hvilken modell har du?

 

http://new.volvocars.com/ownersdocs/2007/2007_V50/07v50_02.htm

 

Er også eget varsel på 2005-modell, se punkt 41.

 

http://new.volvocars.com/ownersdocs/2005/2005_V50/05v50_03a.htm

 

Det samme gjelder S40/V40, punkt 21.

 

http://new.volvocars.com/ownersdocs/2004/2004_s40-v40/04sv40_02a.htm

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er samme lampe for olje og motorlampe jo 1-winking.gif Akkurat det vet jeg.

Gjelder en volvo v50

 

Hvis motorfeillampe og oljetrykkslampa er den samme så lurer jeg på hvorfor den da er utstyrt med en, oljetrykkslampe. (Vet noen Volvo'er kommer opp med tekst istedenfor lampe, men motorfeillampe indikerer ikke dårlig oljetrykk.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å lese her jeg, jeg vet bilen lekker litt olje og når det er lite olje så lyser samme lampe som nå. Men nå kommer det opp mye rart i diesplayet om dagen.

Sto for høy ladespenning nå istad, men hvordan kan dette ha seg?

Sendte melding til volvo, men ikke fått svar. Tenkte å ringe dem iløpet av uka igjen og høre om en liten service på bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår