kimmandre Skrevet Mars 30, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2016 Jeg kjøpe meg nettopp en bil Nr 2. Har en Audi A4 2.0 fsi, 2003 modell. Bilen når ikke normal driftstemperatur. Kun når bilen står på tomgang. Radiatorvifta går i ett sett, så det er ikke rart at bilen ikke blir varm. Har da kjøpt ny Temperaturbryter, kjølevifte. Problemet er at jeg finner ikke denne bryteren nede i motorrommet! Noen som har en Idè/ bilde av hvor denne dingsen sitter? Eneste jeg har funne som er tilsvarende er sensor til kjøletemperatur! ( Bilde to) Blir glad for tips og svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 31, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2016 Denne sitter på radiator et sted, eksakt hvor vet jeg dessverre ikke. Ville forøvrig byttet termostat også. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmandre Skrevet April 2, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2016 Finner den ikke!!! Noen andre som har et forslag på hvor den sitter på radiatoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 2, 2016 Rapporter Share Skrevet April 2, 2016 Kan selvfølgelig være den sitter på en slange/rør i umiddelbar nærhet av radiator. Følg rør/slanger mellom radiator og motor. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmandre Skrevet April 2, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2016 Kun sensor til kjøletemperatur jeg har funnet! Den sitter på en slange som går inn på radiatoren! Men syns det er rart hvis det er den, fordi det er vifta i radiatoren som går hele tiden, og skulle nesten tro at den sitter i nærheten av vifta eller på radiatoren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 2, 2016 Rapporter Share Skrevet April 2, 2016 Er den sensoren du har funnet én polig? Hvis den er det, er det ikke den du leter etter, men hvis den derimot er 3 eller 4 polig så er det en kombibryter. Har deletegning et eller annet sted på en løs harddisk men jeg finner den ikke... Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 3, 2016 Rapporter Share Skrevet April 3, 2016 Her har du litt oversikt av deler til kjøling på bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmandre Skrevet April 3, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2016 Jeg ser at nr 32 på nederste tegning er dingsen som er på mitt nederste bilde, men kan ikke finne den andre som jeg har på mitt øverste bilde? Noen som ser den? Tusen takk for tegninger "Opel Astra" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmandre Skrevet April 3, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2016 Kanskje nr 23 på din andre tegning "Opel Astra" ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 3, 2016 Rapporter Share Skrevet April 3, 2016 Det er nok den du tenker på trykksensor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 3, 2016 Rapporter Share Skrevet April 3, 2016 Siden sensoren har gjenger, så sitter den nok på radiatoren. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 3, 2016 Rapporter Share Skrevet April 3, 2016 Øverste tegninga er Airconditioning, og den nederste er kjølesystemet for motoren. Om du har to vifter, så er den ene for A/C og går normalt hele tiden med A/C aktivert og det er + grader. Tror du kanskje skal konsentrere deg litt mere om om termostaten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmandre Skrevet April 3, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2016 Bwana du er kanskje inne på noe! Viften slutter å gå når jeg tar av Cupèviften! Så du tror det er termostaten da? Bilen blir varm når den har stått lenge på tomgang... Hvilken del er termostat på tegninga da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 3, 2016 Rapporter Share Skrevet April 3, 2016 Har du tempmåler inni bilen som du kan følge med på da? Termostaten sitter i enden av den øverste radiatorslangen som regel. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet April 3, 2016 Rapporter Share Skrevet April 3, 2016 Nå lurere jeg på hvor lende bilen står før den begynner å falle, nå er det helt normalt. Om bilen står ei stund, nå når det ikke er så varmt ute. Om du parkere og nåla begynner falle sånn etter 15-20 min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg