Gå til innhold

Aktivering av webasto T91 fjernstyring

Ranger emnet


sindr

Anbefalte innlegg

Hei!

 

I min Caddy 2012 (WV1ZZZ2KZCX134895) så sitter det en kjørevarmer av typen ThermoTop VEVO. Mener det skal funke å konvertere denne til parkeringsvarmer med T91-kitet fra webasto. Jeg har installert dette, men varmeren starter ikke. Har skjønt at koding i VCDS er nødvendig for å få brenneren til å akseptere signalet fra T91, men klarer ikke å finne ut hva som kreves. Har noen her tips? Føler jeg er sååå nære nå etter 3 ettermiddager i garasjen frown.gif

 
Tusen takk for alle tips! De trengs sårt.
 
Fjernstyring: T91R 7N0963513B, koblet til webasto med w-bus
Her er litt info om varmeren fra VCDS:
post-94614-0-10026800-1454006600_thumb.png
 
 
 
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får gjort dette:

 

post-94614-0-73826900-1454007837_thumb.png

 

Men har sett på nettet at koden skal være 0001011, altså sette den fjerde BIT'en til 4. Men det funka ikke... På en passat med standheizung sto det i tillegg i forklaringen i vcds 000?xxx: Funkfernbedienung 0 = keine Funkfernbedienung 1 = Telestart T90 verbaut. Men dette alternativet finnes altså ikke til meg, selv om den godtar koden 0001011 om jeg prøver. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om det eneste som nytter da er å gjøre det hos forhandleren. Jeg hadde kun kjørevarmer på min Vectra c. Kjøpte ettermonteringskit og monterte egen vannpumpe. Måtte da på merkeverksted for og få lagt inn parkeringsvarmer, men da fikk jeg egen meny på infoskjermen. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, slik det er nå får jeg det jo ikke til selv. Men jeg har veldig vanskelig for å tro at bilen må inn til forhandler. Folk har da gjort dette selv på touraner og sharaner og touareger før. Jeg har fullversjon av VCDS så jeg tror det må være noe triks jeg ikke kjenner til. Men finner ingen dokumentasjon på Caddy, så er avhengig av noen som har mer peiling enn meg. Tipper det er mange som vet noe om dette.

 

Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært borte i koding, men jeg vet at det er mye nyttig info på Ross Tech sine sider, har du tittet rundt der? http://www.ross-tech.com

Hvis ikke du finner noe der, så er noe av VACN forumet åpent for allmenheten, litt usikker på hva men mulig du kan finne noe om koding av Webasto der? 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har rotet rundt på ross tech sine sider, samt googlet noe helt ekstremt mye. Både på norsk, engelsk og tysk. Til og med polske sider.. Jeg finner ganske mye om oppgradering til parkeringsvarmer og bruk av T91, men det er besnærende nok ingen som går i detalj på selve programmeringen. Finner ingen info frown.gif

 

Håper fortsatt noen har forslag til hvordan jeg kan få aktivert webasto til å starte fra w-bus (T91).

 

Takk for hjelpen så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår