Gå til innhold

sindr

Bruker
  • Innholdsteller

    59
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om sindr

  • Bursdag 06/16/1987

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

sindr's Achievements

  1. Ja har rotet rundt på ross tech sine sider, samt googlet noe helt ekstremt mye. Både på norsk, engelsk og tysk. Til og med polske sider.. Jeg finner ganske mye om oppgradering til parkeringsvarmer og bruk av T91, men det er besnærende nok ingen som går i detalj på selve programmeringen. Finner ingen info Håper fortsatt noen har forslag til hvordan jeg kan få aktivert webasto til å starte fra w-bus (T91). Takk for hjelpen så langt!
  2. Ja, slik det er nå får jeg det jo ikke til selv. Men jeg har veldig vanskelig for å tro at bilen må inn til forhandler. Folk har da gjort dette selv på touraner og sharaner og touareger før. Jeg har fullversjon av VCDS så jeg tror det må være noe triks jeg ikke kjenner til. Men finner ingen dokumentasjon på Caddy, så er avhengig av noen som har mer peiling enn meg. Tipper det er mange som vet noe om dette. Sindre
  3. Får gjort dette: Men har sett på nettet at koden skal være 0001011, altså sette den fjerde BIT'en til 4. Men det funka ikke... På en passat med standheizung sto det i tillegg i forklaringen i vcds 000?xxx: Funkfernbedienung 0 = keine Funkfernbedienung 1 = Telestart T90 verbaut. Men dette alternativet finnes altså ikke til meg, selv om den godtar koden 0001011 om jeg prøver.
  4. Hei! I min Caddy 2012 (WV1ZZZ2KZCX134895) så sitter det en kjørevarmer av typen ThermoTop VEVO. Mener det skal funke å konvertere denne til parkeringsvarmer med T91-kitet fra webasto. Jeg har installert dette, men varmeren starter ikke. Har skjønt at koding i VCDS er nødvendig for å få brenneren til å akseptere signalet fra T91, men klarer ikke å finne ut hva som kreves. Har noen her tips? Føler jeg er sååå nære nå etter 3 ettermiddager i garasjen Tusen takk for alle tips! De trengs sårt. Fjernstyring: T91R 7N0963513B, koblet til webasto med w-bus Her er litt info om varmeren fra VCDS:
  5. Forsøkte litt mer i går, og til slutt fikk jeg det til! Virker som den er ganske pirkete på rekkefølgen ting gjøres. Men jeg fikk hvert fall kontakt med bilen. Rekkefølgen jeg må gjøre ting i er: plugg kabel i bilens CAN-plugg, skru på tenning, sett i USB i PC, start VCDS. Mulig dette er kjent, men ikke for meg :) Bør jeg lage en ny tråd for kodingen av webasto? Takk for hjelpen!
  6. Sjekka kabelen, og det står VAG157 Dual-K & CAN <-> USB VAG/ISO interface. Den har vel dermed støtte for CAN-BUS?
  7. Akkurat! Jeg skal sjekke så fort jeg kommer hjem fra jobb. Det står hvert fall ikke Ross-Tech på den, så der har vi kanskje forklaringen.
  8. Hei! Nei, jeg er ikke sikker på noe som helst. Har bare programmert litt BMW før, så har ikke særlig peiling på VW dessverre. Hva gjør jeg for å sjekke om den støtter CAN-BUS? Takk for hjelpen.
  9. Hei! Sliter med å få VCDS til å koble til bilen. VCDS finner kabelen, men selv om den er plugget i og lyser grønt med tenning på, så står det bare Interface found, type Ross-Tech HEX-USB."Not plugged into car". Har sjekka sikring 12 som var tom, men utgjorde ingen forskjell da jeg satt i en sikring der. Har uoriginal radio, men CAN-kabel er frakoblet, så det skal vel også være ok. Tviler på at vagcom-kabelen er original ross-tech, men vcds godtar da kabelen. Er det noen som har flere tips til hva jeg kan forsøke? Skal aktivere T91 fjernstyring av webasto. Takker så mye for svar! Mvh Sindre
  10. Takk for svar. Nå dreier dette seg om en E60, så denne bilen har ikke baklukeproblemet, da ruta er fast i sedanversjonen. Det er derfor jeg mistenker at noe annet er galt enn ledningen opp til ruta, da denne aldri har vært utsatt for bevegelse. Du vet ikke noe mer om hvordan systemet henger sammen på E60?
  11. sindr

    AUX på E60

    Jeg undersøkte det samme og fikk beskjed om at følgende moduler kunne brukes: AUX interface til BMW AUX110 - Bilradiospesialisten - i-drive, Business Dension Gateway 500 GW52MO1 - Bilradiospesialisten - i-drive, Business Jeg har i-drive business. Kommer nok til å gå for Dension med iPod/USB/Bluetooth. Det blir noen kroner, men hører mye på musikk og CD-plater og radio er uaktuelt!
  12. Hei! Bakrutevarmen er defekt i min BMW. Jeg har sjekket sikringen i bagasjerommet (40A), og den er i orden og det er spenning på den hele tiden. Det lyser på knappen i dasjen, men ingenting skjer. Jeg tenker at det må være et relé et sted etter sikringen som ikke aktiverer. Eventuelt et ledningsbrudd. Har noen tips til hvor jeg finner releet eller andre ting jeg bør sjekke? Mange takk!
  13. Problem funnet og saken er løst. Det var bare bolten på dempertoppen som måtte strammes! En kvart omdreining og klikkelyden var borte. Klarte å fremprovosere lyden ved å gynge bilen kraftig opp og ned. Men, selv om alle lydene er borte så må jeg fortsatt få byttet hjullagre som Avantgarde E320 nevnte, samt få sjekket bærekulene. Jeg så det var litt bevegelse i kula i det jeg jekket opp under bærebrua, og slik skal det vel ikke være? Når jeg senket jekken var det akkurat som kula ble litt "dratt" ut av bærebrua, kanskje 1-2mm. Takk alle for tips! :)
  14. Takk for svar Einar! Det virker ikke som humpete vei har noe å si for denne lyden. Jeg merker den er lett å fremprovosere når jeg legger over hjulene fra en side til en annen. Det er akkurat som det klikker når hjulene passerer rett frem og man kjører sakte fremover eller bakover. Det er ingen knirking eller knaking og det skjer ikke nødvendigvis ved fullt rattutslag. Jeg jekket opp bilen i går (på de vanlige jekkpunktene) og tok tak i hjulet kl 12 og 6 og rugget. Kjente at det var litt slakke, kanskje 1mm i Y-plan. Skal det overhodet ikke være slakke her? I såfall må jeg få skiftet bærekulene vel? Svigerfar har grav, så skal kjøre bilen over den i ettermiddag og inspisere undersiden. Jeg kan også jekke opp bærebruene, men hva skal jeg se etter hos bærekulene? Jeg skal også gå over klosser, kalipere ++ som du nevner! Dempertoppene finner jeg inne i motorrommet sant? Hva ser jeg etter her? Takk for tiden din, den er til stor hjelp!
  15. Vil ikke karakterisere det som knirking, men korte klikk eller dunk. Virker som det er mer relatert til rattutslag enn fjæring. Usikker på hvordan jeg kan forklare bedre. Ser for meg at noen her kan ka opplevd det selv og deretter kjenner igjen lyden og situasjonen den oppstår i.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår