Gå til innhold

Darth83

Bruker
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Darth83

  • Bursdag 10/11/1983

Contact Methods

  • Bosted
    Skåla

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Darth83's Achievements

  1. takker for svar! håper det blir iorden nå.. =) satt akkurat å kikket på det selv nå. dumpa innom ett forum (usa?) der de påstod at den tempsensor giveren kunne føre til økt bensinforbruk?? kommer til å bytte den uansett, den nedre som jeg skal ha (G83)....er den grå? den andre ventilen... hva er forskjellen på N80 og N115? Jeg tror jeg har noen liggendes, så jeg kan prøve dem. Ser bare på om art.nr stemmer med de jeg har.
  2. Passat Highline 2.0TDi 3C -07 Jeg var hos Møller for å få bekreftet det jeg fryktet, og det stemte. Bytte Webasto pga. ødelagt styringskort (eller noe i den dur). Dro hjem å byttet komplett Webasto, jeg hadde en -09 mod liggende fra en Touran. Delenr eller art.nr. på den gamle og den "nye" stemte med hverandre. Prøvde å starte opp, og vannet sirkulerte eller pumpen gikk rundt ihvertfall, etterhvert så fyllte den seg med diesel, så det kom ut eksosrøret. Altså, ingen tenning. Koblet på Bosch diagnosen og fikk opp feilkode på at Webastoen måtte rekonfigurerest. Siden ogrinal monterte Webastoer på VW/Audi er nokså sært, kom jeg ikke mye lenger der. Koblet så opp med Autocom, og kom meg helt dit jeg skal legge inn koden på den nye Webaston, siden den gamle ikke stemte lenger. Alt ser ut til å virke, diesel tilførsel, vannpumpe osv... det er kun tenningen det stopper opp i. Klart...jeg har ingen garanti for at den "nye" Webastoen fungerer heller, men den gjor det når den ble plukket ut fra Touran'en. Så jeg vil gi den en sjanse før jeg evt. må kjøpe en helt ny. Så da er spørsmålet: HVOR finner jeg koden til Webastoen?? Må den leses ut av hver Webasto? og evt. hvordan gjør jeg det?
  3. da vettu... her er feilkodene som kommer opp når jeg tar diagnose: P1290 temperatursensor for kjølevæske kjølerutgang signal for høyt P0441 drivstoffordampingssytem gjennomstrømning mangelfull aner du/dere hva det evt kan være?
  4. takker for svar! da får jeg bestille den tenker jeg! =) kan ta diagnosen ikveld, så kan jeg skrive ned det som dukker opp på denne tråden. Jeg tar ofte diagnose på bilen siden jeg har apparatet tilgjengelig når som helst, og jeg mener det var 2 punkt som kommer opp hver gang, men husker ikke hva det var nå.
  5. Jeg har en Audi A4 1.8TQ B6 -03 Etter hva jeg har skjønt ut av uttallige forum og tråder, er muligens resirk ventilen min gåen? Bilen har fått en mer tydelig "blafring" når jeg slipper gassen enn hva jeg hadde før. Jeg har orginal luftfilter boks og kun "chippet" (er vel strengt tatt bare software oppdatering, ingen fysiske inngrep) motor. Nå er ikke jeg ute etter noen tøff japse pfffft lyd eller noe som helst sånn, der gikk jeg lei i Golf GTi'n min, men har det noe for seg å kjøpe Forge 007 ventilen som alle snakker så varmt om? Hva er prisforskjellen på den kontra en orginal ventil? Ellers så føles d som om bilen "hakker" eller "lugger" litt ved høyt gasspådrag, kan det være en sammenheng med ventilen? Bensin forbruket er også nokså høyt i forhold til tidligere... kan det være samme årsak?
  6. Det funket bra dette! med litt måling av ledningene hit og dit, fant jeg til slutt ut hva som var ladelampeledningen. Så om det skulle være noen andre som kommer borti samme problemet, så er dette løsningen. På denne bilen er det den SORTE ledningen på pluggen som skal festes i den minste skruterminalen på dynamoen. Den HVITE lederen skal bare isolerest. takker for all hjelp! :pray
  7. åkei! skal se på d etterhvert! tusen takk for gode råd! :-)
  8. åkei. skal prøve d! men har du noen aning om hva den siste ledningen er til? om jeg MÅ bruke den?
  9. i fra bilen er det 2 stk ledninger som går inn i den pluggen. en hvit og en svart. har desverre ikke bilde tilgjengelig nå, siden det ikke er min bil. gamle dynamoen har selvfølgelig hunnplugg med to ledere, men går disse til samme stedet inni dynamoen? vanskelig å se uten å plukke fra hverandre, er ikke så gira på det om jeg må levere den inn igjen. hadde et lite håp om at går bra å koble de to sammens, siden vi fikk den dynamoen vi fikk som tydeligvis skal/kan passe til denne bilen, men at noen utgaver har plugg og noen ikke... B+ kabeln har jeg på stell.. så det er kun den mindre skruterminalen og de to tynnere kablene som er problemet..
  10. har et spørsmål angående en 2002 Peugeot 406 8E. 1.8 bensin (motorkode:6FZ). Dynamoen hadde røket, så det ble bestilt ny etter reg.nr, når den nye dynamoen er montert, viser det seg at den ikke er helt lik alikavel (burde selvfølgelig ha kontrollert dette før montering). Problemet med den nye er at den har 2stk skruterminaler, mens den gamle hadde 1 stk skru (batt.) og en 2-polt plugg (DF?). MÅ den nye dynamoen ut igjen for å bytte den i en som har sånn plugg? Eller kan den pluggen på ledningen til bilen fjernes, montere på kabelsko, og skru de fast på den siste skruterminalen? Regner med at den ene ledningen er til ladelampen, men usikker på den siste. Om de kan kobles på samme skrukobling eller om den skal en annen plass. Den nye dynamoen er av merket Spidan (med en del Denzo innmat).
  11. Jeg har en (som overskriften sier) Passat -07 3C (2.0TDi 4-Motion), der noen av LED pærene i venstrebaklys har gått. Jeg regner med at der e koblet i en slags serie, siden en ca kvarting av sirkelen har gått i svart. Dette er den røde ringen. Har noen byttet slike før? Må jeg bytte alle? Eller er det enkeltvis eller hvordan henger dette ihop? :wonder:
  12. haha.. kjøper aldri noe lenger noen steder uten å sjekke på ebay først! ;-) men jeg fant den her... Audi A3 A4 TT Steering Stalk Control Adaptor Lead CTSAD002 for Pioneer Stereo | eBay den er helt lik den du sendte link av først, på bildene ihvertfall, men her står det 2005--> mod. også er det for styring av stereo på ratt. Vet du om det fortsatt er samme dingsen? Bare at dem har spesifisert rattkontroll? Ser ikke at de nevner forsterker bak osv. Jeg trenger forøvrig ikke rattkontroll, siden jeg ikke har det :P NB! dette er også med Pioneer Patch Lead, siden spilleren min er Pioneer :P
  13. kjempe greier! da skal jeg lete om jeg finner billigere :P takk skal du ha! =)
  14. takker for svar! =) ja, jeg regnet med at det måtte annen ramme til, siden de ikke har samme mål. Det blir uansett ikke kostet på så mye på denne bilen, siden dette er nr.2 bil. så da er ikke den visningen i instr.panelet det aller største problemet heller igrunn. Var mest nysgjerrig om det gikk an å få både i pose og sekk! :P men den eneheten som du snakket om, som sender signal bak til forsterkern, holder det ikke med "remote"kabeln bak dit? Eller er det lydsignalet som faller bort med en uorginal spiller? Vet du hva den boksen heter?
  15. Jeg har en Audi A4 Avant -03 (1.8TQ) der står det den orginale Consert spilleren (1-DIN). Det jeg da lurer på er om det finnes en orginal spiller som passer der som har støtte for både DAB og USB/Minnekort eller i verste fall kun jack inngang? Om det ikke skulle eksistere noe sånt, da blir alternativet å sette inne en annen spiller (da med rammer og tilbehør som trengs), men hvordan blir det da med visningen av radiokanaler og slikt i instrumentpanelet over rattet? takker for all hjelp!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår