Gå til innhold

Clutch til GT-R

Ranger emnet


R666

Anbefalte innlegg

Har fått opp trykket på mazda'n min, men clutchen har problemer å henge med, slurer i 4. gir me 1.5 bar. Noen som har bytta clutch på disse bilene? Er det lettest å ta ut motoren eller girkassa?:D

 

Å hvordan tåler girkassa en hardere clutch.....

 

 

mvh

Puff

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

 

Bare å ta ut kassen. Demonter i motorrommet det som må av (luftfilter, motorfeste, etc), og ta ut kassen "underifra". Anbefaler 2 søyler, da det å ligge i grusen (på bakken) gjør dette til en helt angry :yak: knock puke violin :fire: :anger: Devil jobb.

 

Hver gang jeg må gjøre det på bakken, sverger jeg på at det er siste gangen. Så glemmer jeg etter noen måneder, og så looper jeg rett tilbake til start (-grusen). Jeg lærer aldri...:rolleyes:

 

mvh

 

PS : Tok litt av på "animasjonen" her...

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Det er helt gull å kjøre med sinter. Alle (-og det er hvertfall 10-15) skeptikere som var, ja, skeptisk, de har alle vært fornøyd etterpå. Nøkking i køkjøring, etc er ikke noe problem, sålenge morra di ikke skal kjøre bilen.

 

Og skal du kjøpe, så er det bare å sende en PM.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert snakka med mazdafun og skaffet deg clutch nå men. Jeg kjøpte sinter'n min hos crazytuning. Brukte noen timer på å sette i kan du si, men det funka fint som bare det :D

Opel Astra -01 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86107

 

x Mazda 323 GT-R -94

x Mazda 626 -86

 

Always listen to what a man says to you when he's angry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Originally posted by Puff

Clutchen min har fungert perfekt helt siden jeg kjøpte den, men etter effekten kom litt opp holdt ikke clutchen følge. Trakk derfor den konklusjon at orginal clutch er for orginal bil. :D

 

 

Tror jeg kjører "litt" roligere enn de fleste her for jeg har bare slura ein gang siden jeg har fått opp trykket.

 

Er faktisk reddere å dra på med denne bilen enn jeg har vært med de jeg har hatt tildligere.

 

Kanskje det er på tide å la noen som ikke har "rasangst" få overta herligheten så får jeg bare kjøpe meg en Caddy eller no.

 

-R-:(

Renault Espace 2,2 dt. Litt mods.

x 323 GT-R

x Mx6 2,5 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forsiktig på lavt turtall, men når jeg kommer over 3500 er det bånn gass. Når jeg hører ylingen fra turboen er det for sent å snu ja:D Gasspedalen forsvinner brått ned til gulvet da ja ( hadde det gått skulle jeg pressa den gjennom gulvet )

 

Har enda ikke fått montert clutch....jævli treig jeg :D

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår