Kim199 Skrevet November 13, 2015 Rapporter Share Skrevet November 13, 2015 Hei. Har en vw polo 6n som ikke vil starte. Bilen har fungert helt knirkefritt, så i går skulle jeg ta ut cd spilleren, klarte og få strømkablene til den og gnistre, en sikring røk, byttet den, satt i ny spiller. Alt ok med spilleren, men så skulle jeg starte bilen. Vil ikke starte ! Bilen kinner, får bensin. Men vil overhode ikke starte. Alt ser ok ut, Kan ikke skjønne hva som er problemet.. Det går en tynn ledning fra tenningslås til cd spilleren. Kan denne være svidd? Ser ok ut... Googlet masse, forstått det slik vist det er startsperren, så skal bilen starte i ett sekund eller to. Mvh Kim Ps, den brommer/startet litt på startgass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 14, 2015 Rapporter Share Skrevet November 14, 2015 Siden den starter på startgass så er det gnist på pluggene. Starter bensinpumpa når tenning slås på? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim199 Skrevet November 14, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2015 Hei, sjekket i dag og i dag er det ikke gnist på pluggene plutselig. Den får bensin, kan det være tenningslåsen? Er det noen mulighet for å sjekke om denne er gåen, er ett stikk bak tenningen jeg kan ta ut, er det mulig å ta noen ledning i mellom her, nøkkelen kan vel stå i tenningen så chippen leses? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim199 Skrevet November 14, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2015 Fått lånt en OBD2 Bluetooth, men får ikke kontakt med poloen. Kan bilen være for gammel? Fikk kontakt med min andre bil med en gang :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet November 15, 2015 Rapporter Share Skrevet November 15, 2015 Om tenningslås er problemet, så er det gjerne flere ting som ikke virker. sjekk alt som skal virke med tenning på; lys, vindusviskere, varmapparat, . . . Både tenning og bensinpumpe styres av ECU - som må ha strøm med tenning på. Sjekk om bensinpumpa går i 2 sekunder når tenning slås på. Om den gjør det så er ECU i live. Du kan også skru av bensinslangen til motor og se om det kommer ca en kopp med benzin når tenning slås på. Om alt dette er OK, så er det nok gnist som mangler. Coil pleier å ryke på disse bilene slik at gnist forsviner til gods og ikke kommer frem til pluggene. Kan også være fordeleren. Du får ikke noe feilkoder med diagnose for hverken bensinmangel eller tenningsfeil på denne bilen, men OBD2 burde uansett fungere om ECU er i live. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim199 Skrevet November 15, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2015 Alt på nøkkelen fungerer, visker, lys etc. Bensin pumpe ok. Fant dette stikket bak sikringsboks løst. Hva er dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim199 Skrevet November 15, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2015 Bilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim199 Skrevet November 15, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2015 Var en som snakket om att cd spiller må være i bruk på polo, da magnet i nøkkelen forsterkes av radioantennen? Stemmer det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 15, 2015 Rapporter Share Skrevet November 15, 2015 Bare tull.. Men du skriver hele tiden at "bensin pumpe ok" Har du sjekket det som de to over skriver? Hvis ikke, gjør det. Sjekk fordeler og coil, sjekk at det er gnist på pluggene. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arndt T Skrevet November 7, 2016 Rapporter Share Skrevet November 7, 2016 Jeg skal bytte tenningslåsen på en vw polo 95 modell, hvordan gjør jeg dette med start sperra?? Har kjøpt tenningslås og der medfølger startsperre men det er ikke samme inngang på den gamle og den nye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg