henkzybobo Skrevet Februar 19, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2015 Hei Monterte ny toppakning på min AKL-motor i går (første gang jeg prøver) å klarte selvsagt å miste bitsen av på siste skruen. Det jeg lurte på var om det var noen her inne som var kjent med motoren og visste hvor denne bitsen kan ha tatt veien? Min tanke er at jeg må bare ta av bunnpannen og ta den ut. Problemet er at jeg har løst det ene motorfestet for å skifte reg.reim, da står motoren på kun det ene motorfestet + jekk med planke i mellom på selve bunnpanna. Er litt fortvila over hele greia, skulle spare en god del penger + lære en god del men nå er det rett før jeg mister motet På forhånd, takk for svar EDIT: http://imgur.com/PYkayoZ Her er hullet / kanalen bitsen datt ned. Lurer også på om jeg må skifte bunnpannepakningen hvis jeg tar av bunnpanna, eller kan den gamle brukes hvis den ser bra ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet Februar 19, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2015 Det er ikke muligt å kjøpe en sånn liten antenne stav med magnet i enden, føre den ned der bitset datt og kansje vær heldig å treffe på bitsett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet Februar 19, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2015 Selges eventuelt på biltema eller lignende:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henkzybobo Skrevet Februar 19, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2015 Har en sånn liggende: http://www.clasohlson.com/no/Cocraft-gripeklo-med-magnet/40-7526 Men den var for stor i diameter for å komme ned i hullet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henkzybobo Skrevet Februar 23, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2015 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 23, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2015 Om denne bti'en har ramlet ned i bunnpanna så vil den vel neppe gjøre noen skade ? Er litt søl å ta av bunnpanna. Noen bolter mot girkasse som kan være litt vriene å komme til. Er vel ikke noen ordentlig pakning heller på bunnpanna. Tror disse alu-bunnpannene bruker paning på tube. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henkzybobo Skrevet Februar 23, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2015 Jeg tror den har havnet nedi bunnpanna, men lurer på om at oljereturen går andre plasser før ned i bunnpanna. Bitsen kan vel gå i oljepumpa f.eks. Fant ut at det var pakningstoff på bunnpanna ja. Må bare få på ny reg.reim og montere motorfester, så får jeg ta av bunnpanna å kikke :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henkzybobo Skrevet Mars 7, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2015 BUMP Har nå løst bunnpanna, men så er jeg så heldig med min flaks at jeg ikke får ut bitsen fra oljekanalen. Er det noen som har et tips til hvordan jeg kan få det til? Har prøvt med hook and pick set, flattjern, dor osv. osv. Skal snart ut å prøve med pinsett, men er temmelig rådløs. Eneste jeg kan gjøre er vel å frese opp hullet slik at jeg får den ut? Men da får jeg fulle motoren i spon i tillegg. Så det frister jævla lite. http://imgur.com/sPuhgPZ - Der ser dere bitsen forresten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 7, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2015 En tynn uttrekkbar magnetstav burde kanskje gå, som foreslått lenger opp? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henkzybobo Skrevet Mars 7, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2015 Har prøvt med det også :) Det virker ut som hullet som vi ser på bildet er for lite men hadde et håp om å få vippet den ut og kanskje få tak i den med nebbtang etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 7, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2015 Kjøp magnetstav som er tynnere.. Eller bruk trykkluft å blås den opp og ut den veien den kom ned. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henkzybobo Skrevet Mars 8, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2015 Får den nok ikke ut med magnet pga. hullet er for lite i forhold til bitsen. Så jeg skal prøve med en stor pinsett (Like tynn, men på størrelse mellom en vanlig pinsett og en grillklype) for å prøve å vikke den ut med makt. Det som jeg lurer på er om at noen tror det er et problem å file, hvis jeg prøver å dekke over rådene, for så å tørke / støvsuge spon etterpå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henkzybobo Skrevet Mars 8, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2015 Har nettopp skiftet toppakning så hadde vært dritt å måtte gjøre det igjen :) Og hva vil eventult skje hvis den bare blir liggende? Det er vel returen fra toppen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henkzybobo Skrevet Mars 9, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2015 Bitsen kom ut ved å ta av sylinderdekselet og ta en tynn tynn tynn magnet ned hele oljekanalen og lirket den opp :) Men det ble ikke tett mellom toppen og blokka så får ta jobben på nytt i dag :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg