Gå til innhold

Når får vi Driftet på Rudskogen første gang i år?

Ranger emnet


Hersker Hans

Anbefalte innlegg

jeg har hørt noen sure rykter om at biler på prøve skilter ikke får love å kjøre på verken vålerbanen eller rudskogen.

 

Tja, da er jo saken enkel! Putt inn bur, og få vognlisens på den i en eller annen klasse.... Da kan du jo kjøre løp med den...

 

Med mindre du skal ha skilter etterhvert, da kan du jo bare vente....

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SnoStorm

jeg har hørt noen sure rykter om at biler på prøve skilter ikke får love å kjøre på verken vålerbanen eller rudskogen.

 

Det er korrekt. Jeg har også hørt noe om at det ikke er lovlig på flere av Norge sine baner...altså alle tre :P:P

 

Men tilbake til topic.. noe av det første er vel Team Bilmekaniker sitt treff den 18.5 >> http://www.bilmekaniker.no/teateam_bilmekaniker.htm

Men vet ikke om det blir mulighet for noe drifting der..

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by Ratata

Norsk Sportsvogn Klubb har kjøring allerede tirsdag 27.april, på Rudskogen.

Men der er nok drifting egentlig litt fy-fy.......

 

Sladda mye på tirsdag den 27 jeg da :) fikk nesten litt dårlig samvittighet da, men jeg hadde ingen biler rett bak meg når jeg gjorde det, så jeg tror de syns det var ok, Så slapp jeg jo forbi de raskeste bilene så fort jeg så de i speilet og, så ut som at de var keene på noen rundetider. Morsomt å henge på støtfangeren til noen biler jeg trodde skulle kjøre fra meg lett og da :)

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

 

Sladda mye på tirsdag den 27 jeg da :) fikk nesten litt dårlig samvittighet da, men jeg hadde ingen biler rett bak meg når jeg gjorde det, så jeg tror de syns det var ok, Så slapp jeg jo forbi de raskeste bilene så fort jeg så de i speilet og, så ut som at de var keene på noen rundetider. Morsomt å henge på støtfangeren til noen biler jeg trodde skulle kjøre fra meg lett og da :)

 

Jeg så du kjørte der. Det er kult å ligge bredt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

 

Sladda mye på tirsdag den 27 jeg da :) fikk nesten litt dårlig samvittighet da, men jeg hadde ingen biler rett bak meg når jeg gjorde det, så jeg tror de syns det var ok, Så slapp jeg jo forbi de raskeste bilene så fort jeg så de i speilet og, så ut som at de var keene på noen rundetider. Morsomt å henge på støtfangeren til noen biler jeg trodde skulle kjøre fra meg lett og da :)

 

He he.

Ja de setter nok pris på sånt når du først er der ute og "leker" :D

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Regner med at vi får drifta litt på årets første drift day. Men jeg begynner å bli skikkelig klar til å få prøvd redskapen jeg nå altså. Sliter litt med å spare på redskapen til drift day her. Redd for at alt skal rase før. :)

 

Har jo kjørt i stykker klutsjpumpe, dekk, diffbremsen gikk åt skogen. Knakk en driv aksel i dag tidlig. Fikk tak i ny på høgger.

 

Er det noen som leier rudskogen de første ukene nå? hvor det hadde vært mulig å fått vært meg og kjørt litt.

 

hehe....1 dag tok det før jeg tok diffen min....typisk meg da... jeg har no fockings drivverk-klonking nå oxo :rolleyes:

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ut på banen å leke litt til!. Lurer på om det går ann å bli avhengig av drifting.. hmm.. Rundkjøringsdrifting er ikke nok lenger føler jeg, jeg må få gjort noen forsøk på litt tyngre drifting på bane. Akkurat som om jeg må gå over på tyngre stoff for å få en virkning liksom. Høres bra ut. he. jaja

 

Røyk du diffbrems du og ottesen. Tror diffbremser slurer så herlig når det driftes at de blir litt varme og tar kvelden. Kanskje løsningen er en detroit locker eller noe. så det ikke blir noe sluring. Bruker Esab sperre som nødløsning om dagen jeg, fungerer greit det og. bruker mye bakdekk da.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Røyk du diffbrems du og ottesen. Tror diffbremser slurer så herlig når det driftes at de blir litt varme og tar kvelden. Kanskje løsningen er en detroit locker eller noe. så det ikke blir noe sluring. Bruker Esab sperre som nødløsning om dagen jeg, fungerer greit det og. bruker mye bakdekk da.

 

Trukke en detroit locker gjør susen. Jeg har sett det på noen usa-volvoer og prata litt med gutta boys på #musclecars@EFNet om sperrer.Og de fortalte meg det jeg fryktet, at en locker vil "smelle inn" midt i en sving og da blir du dratt baklengs inn i sandfella!! Og de driver KUN med real muscle(V8 & R(ett)WD;)

 

I Volvo 760 sitt tilfelle slår volvo-lockern inn ved hjulspinn på 25mph/40km/t og holder 100% sperre helt til toppfart(øhh...) altså i praksis til du slipper gassen. Dette er 100% mekanisk og tåler juling, men er ubrukelig til annet enn dragrace og turer til felleskjøpet.

 

En av gutta på #musclecars bruker ARB/ARP(?) locker og det vet jeg mange av offroad/biltrailgutta i norge bruker.Det er skuddsikre(øhh...) luftstyrte sperrer.

 

Sier bare 8-platers LSD jeg! *skål* http://www.club4ag.com/faq%20and%20tech_pages/limited_slips_differential_101.htm

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Jeg vil ut på banen å leke litt til!. Lurer på om det går ann å bli avhengig av drifting.. hmm.. Rundkjøringsdrifting er ikke nok lenger føler jeg, jeg må få gjort noen forsøk på litt tyngre drifting på bane. Akkurat som om jeg må gå over på tyngre stoff for å få en virkning liksom. Høres bra ut. he. jaja

 

Røyk du diffbrems du og ottesen. Tror diffbremser slurer så herlig når det driftes at de blir litt varme og tar kvelden. Kanskje løsningen er en detroit locker eller noe. så det ikke blir noe sluring. Bruker Esab sperre som nødløsning om dagen jeg, fungerer greit det og. bruker mye bakdekk da.

 

hehe....:rolleyes: tok diffbremsen ja....men ingen tror på meg nå når jeg sier at jeg ikke har sperre....men det har vel litt og gjøre med hester\nm..... kan jo være at det er så focka opp inni der så den sperrer litt da....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår