Gå til innhold

Transmedia - får ikke svar

Ranger emnet


ssaastadhagen

Anbefalte innlegg

Hoi! For straks 3 uker siden, bestilte jeg et ombygingskit fra 1din til 2din-spiller i passat 3bg, fra transmedia. 

Betalte inn på forhånd, og fikk bekreftelse på at ordre var under behandling, og penger mottatt.

Siden det begynner å dra ut, tidsmessig, har jeg nå prøvd å kontakte transmedia både via mail og telefon. Får aldri svar, og det hender at noen i andre enden avbryter når jeg ringer. Det vil si at det faktisk er en i andre enden som bevisst ikke vil snakke med meg!

 

Sitter her med en flott Pioneer x3600dab som jeg ikke får mortert. Skulle gjerne hatt dette i orden i løpet av neste helg, når lappen kanskje dukker opp!

Jeg var dum som ikke sjekket nok om firmaet på forhånd.. Men er det slik at man får varene etter en stund, eller er dette svindel?

Vil høre deres erfaringer!

 

(Mulig jeg har postet på feil sted, men viste ikke hvor jeg skulle legge denne.)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transmedia har vært veldig bra tidligere, men jeg ser at stadig flere opplever lang ventetid og at de ikke får kontakt med han/de.

Hvis du leser under "om oss" på nettsiden står dette;
 

 

Er det mulig å ta den #¤%& telefonen snart??

Joda, vi prøver så godt vi kan. Prøv før 1200 eller etter 1700, mellom der er det pakking og sending av varer så da blir telefonsentralen nedprioritert foreløpig. Og har vi en monteringsjobb i tillegg er det ofte enda vanskeligere. Send en mail om du ikke kommer gjennom, vi er som regel ajour i løpet av et par døgn med disse. Ellers er lørdag og tildels søndag et godt tips om du  fram på telefonen...

 

En ting er sikkert, de er ikke svindlere. De har et "verksted" i Skiptvet, Østfold hvor de driver med montering av stero.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det ordnet seg vist ikke likevel. Fyren skulle sjekke leveringstider, men tok aldri kontakt igjen. Umulig å få tak i, både på mail, telefon og privat mobil. Er vel ikke annet å gjøre enn å melde saken til forbrukerrådet og i verste fall politiet. Makan til useriøst firma skal du leite lenge etter! Anbefaler ingen å handle der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send de en mail og spør om leveranse er nært forestående, om ikke krever du pengene tilbake. Å gå til forbrukerrådet er siste utvei, er da mye bedre om dere løser saken dere imellom smile.gif Krever tålmodighet fra deg da siden responsen ikke er så, ja, voldsom ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en mail en stund tilbake med beskjed om å avbryte ordren og tilbakebetale pengene. Hørte selvfølgelig ikke noe da. Onsdag for en uke siden sendte jeg nok en mail og ga frist på en uke til å avbryte ordren og tilbakeføre pengene. Skjedde ikke noe da heller, og nå som det har gått ei uke, får det være nok. Når selger ikke er villig til å løse saken oss i mellom, så må noen andre trå til for å få stoppet denne galskapen cop_light.gif 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dette er ikke noe nytt fra Transmedia sin side,  slik har de holdt på i mange år dessverre.

 

Det skal sies at sakene pleier å løse seg,  men tar som regel LANG tid.  (dvs, at du enten får varen eller pengene tilbake)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om det skal gå i orden nå. Fikk svar fra han etter at jeg hadde klaget til forbrukerrådet. Han hadde bestilt gjennom Møller, og sa at det var de som var treige. Ordren er omsider kansellert, og han har fått tilsendt kontonummer til tilbakebetaling av pengene. Da får vi se hvor lang tid det tar før det skjer...

Han skulle dessuten slutte å selge disse delene, tydligvis fordi det har vært noe problemer med leveringen fra Møller..

Var på huggern rett før jul og fikk tak i 2-din ramme til bilen der, så nå har jeg ihvertfall fått inn spilleren i bilen. Prisen var bare 1/3 av transmedia også, så da er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tror nok at Transmedia, til syvende og sist, hadde ryddet opp uten innblanding fra andre instanser. Ting kan ta tid hos han, kjeltring er nok ikke :)

Det er fult mulig. Tror ikke han er noen kjeltring jeg heller, men har sett flere tråder på diverse sider hvor det står at kunder aldri har fått varen eller pengene tilbake. Saken blir jo riktignok bare belyst fra en side, men hvis man driver så stort som han påstår å gjøre, og ikke klarer å svare på henvendelser fra kunder, så må man iverksette noen tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår