Jump to content

Rate this topic


robinsalvesen
 Share

Recommended Posts

Hei!
Ei venninne av meg har en hyundai sonata..
Det er ert problem med bilen som jeg ikke finner ut av, og det er at den fusker og dauer i ett sett etter at noen har bytta fordeler på bilen.. 
Den sveiv greit og forsto som at tenning og det er stilt inn på bilen.

Hun har byttet fordeler lokk selv på bilen, men etter det vil den ikke starte i det hele tatt.. den bare kjinner..

Jeg tenkte det var tenningsproblem, så sjekket at ledningene sto riktig og pluggene gnistet. 
Di gnistet og di var bløte av bensin.. ???

Jeg prøvde og bytte til det gamle fordeler lokket men ingen forskjell..

Hva i huleste kan dette være? Bensinpumpe/rele? kondens?
Håper på svar!

Link to comment
Share on other sites

Sylinder 1 er den som er nærmest registeret ja og 4 er den som er nærmest girkassa. 

Det som er lurt når du skifter fordelerlokk er at du setter på det nye lokket først også flytter du over en og en ledning slik at det blir rett i forhold til det gamle. 

 

Det er ikke lett og si hvilken possisjon på fordelerlokket som tilsvarer sylinder nr 1. 

14 Opel Insignia Country Tourer 4x4 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Cathu
      Hei
      Jeg har en 2014 passat alltrack 2 TDI  automat med 177hk. Og serdeles dårlig peiling på bil.
      Nå må jeg bytte dynamo, og jeg sliter litt med å finne korrekt. Det som sitter der nå er en bosch 180. Men når jeg ser etter en ny så ser jeg fler er merket med "for biler med start-stop funksjon" eller "for automatgir" har dette noe å si?
       
    • By Ksb95
      Bilen vil altså ikke starte. Det er byttet injector 1-3, luftmassemåler, kamsensor og turbo. 
      Regreim er ok, variabelt railtrykk, kjede mellom innsug og eksoskam ok. 
      Noen som har noe formening om hvorfor bilen ikke starter? 
    • By Jokke007
      Hei, jeg har nylig trekt om innertaket i 740’en, og måtte av den grunn ut med takluka. Det oppsto komplikasjoner ved tilbakemontering, jeg tok/tar alt ovenfra og håpet det gikk fint uten å ta ned kassetten takluka sklir inni. Får ikke luka i spor, og den bare kiler seg fast når jeg prøver å montere tilbake. Må jeg da ta ned innertak igjen, samt kassetten som luka ligger i for å ta det fra undersiden?
      Svært lite info om dette på nett.
      alle tips/triks og innspill mottas med stor takk! 
      mvh Joakim 

    • By Wikos
      Hei alle,
      og god jul :) 
       
      Jeg har nylig kjøpt meg en 1991 Audi 100 2,3 Q med en AAR motor, med 374" km på telleren. Denne har stått i flere år ubrukt. Ved henting så startet motor men gikk bare 3,4 syl.
      Jeg skiftet plugger og rengjorde pluggledninger i begge ender, samt skiftet luftfilter. Etter det gikk den til å få på alle syl men gikk ujevnt på tomgang og dro veldig dårlig.
      Når den ble varm ville den ikke starte. Starter igjen etter noen timer.
      Skiftet så  drivstoffilter.  Ble ikke bedre av det selv om trykket ble vesentlig bedre igjennom filter, det gamle var nesten tett.
      Etter skifte av drivstoffilterfilter så kjørte jeg varm motor. Var fortsatt merkbar dårlig motorkraft men den gikk på alle syl. Jeg ruset den opp og etter noen sek så døde den ut.  Og her står jeg pr i dag. Den vil ikke starte. Ingen gnist ut fra coil når jeg kobler ledning direkte på plugg (mot gods ).
      Jeg skiftet Pluggledninger, Coil og hallgiver. Har kontrollert at ny hallgiver gir signal og virker.
      Fordeler er stilt inn tilnærmet som den sto ved demontering og kontrollert opp mot ØD på svinghjul.
      Fortsatt ingen gnist.
      Har lagt merke til at tenningsmodulen som står ved coil blir meget varm når tenning står på. Hvor varm den skal bli er jeg usikker på? Men denne blir så varm at jeg ikke kan holde fingrene på den.
      Kan også legge til at det er ingen reaksjon på turteller når jeg kjører starter. Turteller virket når motor gikk.
      Temp.nåla i instrument beveger seg ikke selv om motor er varm.
       
      Har funnet fantastisk mye bra info på denne siden! :) Mange tråder med samme/tilnærmet problemstilling. Har fulgt feilsøking som beskrevet i disse men ikke kommet til bunns  enda.
      Her kan det selvfølgelig være flere feil.  Delmål er å få start :)
      Noen som har noe tips? :)
       
       
       
    • By nicklas_3210
      Hei. 
      Har et problem med bilen som jeg har funnet ut er mest sannsynlig en pcv valve , (positive crankcase ventilation)
      Men klarer ikke på noen måte og finne ut hva den delen heter på norsk for og bestille den. Har søkt over alt og prøvd så godt jeg kan til ingen nytte. 

      Nummeret på den ventilen er 1J0 973 722 og bilen er en Golf V 2007 1.6 bensin


      På forhånd tusen takk for svar :D 
  • Populære emner nylig

  • Recent Achievements

    • martinlol went up a rank
      Korporal
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy