TKarlsen Skrevet August 31, 2014 Rapporter Share Skrevet August 31, 2014 Hvilke midler er å anbefale til en motor som ikke har sett verken såpe eller vann på 12år? :) Er en scooter motor. Aldri vært vasket. Ligger tykke lag med møkk over alt. Skal overhalle motoren og trenger tips til utvendig motorvask som er effektiv. Noen som har noen gode tips? PS: Ikke prick bort ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 31, 2014 Rapporter Share Skrevet August 31, 2014 Parafin eller lampeolje, er billig og fungerer. Dynk godt og la stå en god stund før du spyler av, og evt gjentar en gang til. For lenge siden solgte de en avfetting på Esso, fenomenalt god, så god at den ble fjernet fra hyllene. Var så sterk at alt av termoplast smeltet Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 31, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2014 Motoren er jo kun koblet fra og skrudd ut av ramma. Så bakhjul, slanger og alt det sitter jo på motoren enda. Så det kan ikke være så sterkt at alt blir ødelagt. Trenger ikke å få det 100% rent, men jeg vil ha bort det meste siden jeg har motoren løst. Lettere å vaske den nå Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 31, 2014 Rapporter Share Skrevet August 31, 2014 Parafin eller lampeolje er ikke sterkt, kun billig, og fungerer ;) Siden du har tykke lag med møkk vil jeg tro begge deler er et godt alternativ. Den sterke (og gode) motorvasken til Esso får man ikke tak i lenger. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 31, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2014 Da får jeg prøve det. Får sette meg ned med en kost og parafin og se hva jeg får bort ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet August 31, 2014 Rapporter Share Skrevet August 31, 2014 Eg synes avfettningen som shell selger er knallbra på og løse opp fastgrodd dritt spesielt om du bruker ein oppvaskebørste evt tannkost og jobber stoffet inn der det er tykke lag. Sverre E Olsen reagerte på dette 1 Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet August 31, 2014 Rapporter Share Skrevet August 31, 2014 Tror det Espen nemte er det mest efektive til dette, skall ikke anbefale disel da eg vett ikke heilt om det er noen baksider med det men Eg bruker disel til å vaske med på sånt, kunn pga eg syns det virke like bra på det værste, så bruker eg avfettning til slutt, da disel er billigere:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 31, 2014 Rapporter Share Skrevet August 31, 2014 Jeg bruker parafin. Fungerer til alt :)Dynk på, flere ganger og spyl av, helst med høytrykk. Da blir all møkka forhåpentligvis borte. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet September 1, 2014 Rapporter Share Skrevet September 1, 2014 Har ikke testet parafin men det skal eg prøve neste gang, er lampeolje det samme som parafin har ein liter lampeolje liggende som eg kjøpte på Europris? Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWgutt86 Skrevet September 2, 2014 Rapporter Share Skrevet September 2, 2014 Skriver under på at parafin eller tilsvarende tynt petroleumsprodukt er fine saker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg