Gå til innhold

Motorlampe,EPC,Golf 4

Ranger emnet


Danielsan

Anbefalte innlegg

Hei! 

 

VW Golf 2003

I bilen min lyser det 2 lamper (Motorlampe og EPC). Når jeg starter den får jeg enten til å gi gass, og den slukker, eller jeg får IKKE til å gi gass(turtall står stabilt). 

Er det noen som er kjent med dette problemet? Har tidliger skiftet Coil på to av sylinderene og har et håp om at det er dette som er problemet:) 
Kan det evt vær noe med eksos? 

Litt kjipt at det skjedde rett utenfor en bilforhandler hvor jeg nettopp hadde kjøpt en ny bil og skulle selge denne c",)


hmmm......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har nesten det samme på min, den starter og går veldig ujevnt når eg gir gass.

Eg tok av luftfilteret sånn att eg ser gasspjeldet når eg gir gass og det beveger seg ikke, eg få kode på lambda sonde og MAP  men ingen på gasspjeldet.

Eg har også motorlys og EPC lys.

Har ett annet gasspjeld liggende og skal prøve og bytte for og se om det hjelper, virker ut som gasspedalen sender signal siden det virker som dysene gir mer bensin.

Skal oppdatere her når eg har fått testet nytt spjeld og målt spenning til spjeldet.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha, Espen! 
 

Så kjekt (for meg) at noen har det samme problemet som meg og er bilmekaniker.

Jeg fant også ut at det var gass-spjelde det var noe problemer med. Har ennå ikke fått skiftet det.
Tenkte å prøve å rense huset først og se om det hjelper.

Hadde vært fint med en tilbakemelding om hvordan det gikk med deg.

Hvor sitter gass-spjeld huset egentlighide.gif? Det var et deksel i midten, så jeg fikk ikke noe god sikt.

Gratulerer med ny bil og lykke til med salget :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drar av dekselet evt skrur det av, gasspjeldet er festet til dekselet på de fleste 1,4 og 1.6 motorene.

Eg har 1.6 16V AZD motoren på den drar du bare av heile dekselet som sitter fast med gummier det kan sitte godt fast om det ikke er tatt av på ei stund.

Håper eg får tid til og sett på det iløpet av uken.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår