Jump to content

Motorlampe

Rate this topic


martin.skau

Recommended Posts

Hei!

Har ett problem med min Peugeot 308 1,6 125hk. En gang jeg skulle kjøre så prøver jeg å gi gass. Men det stopper på to tusen rpm. Den vil ikke opp over dette. Litt kjøring før jeg kommer inn på en vei utstikker så kommer gul motorlampe opp. Litt tid går og jeg skal ta bilen til verkstedet, motorlampe er borte og bilen kjører fullstendig normalt. Verkstedet finner en feil på høytrykks drivstoffpumpe å bytter denne. 
 

en liten stund senere er samme feil tilbake, kjører helt vanlig så kommer først litt ujevnt rpm før den ikke gir meg noenting. Tar den med til samme verksted men siden feilen forsvinner i det jeg skrur av og på bilen er det ikke mye dem for gjort annet enn å slette feilkoden. Nå sitter jeg med en feil på bilen jeg ikke får funnet ut av. Etter jeg slår av bilen når feilen har dukket opp høres det ut som en vifte fremme i motorrommet går på overdrive. Noen som har noen idee?

Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, martin.skau skrev:

Hei!

Har ett problem med min Peugeot 308 1,6 125hk. En gang jeg skulle kjøre så prøver jeg å gi gass. Men det stopper på to tusen rpm. Den vil ikke opp over dette. Litt kjøring før jeg kommer inn på en vei utstikker så kommer gul motorlampe opp. Litt tid går og jeg skal ta bilen til verkstedet, motorlampe er borte og bilen kjører fullstendig normalt. Verkstedet finner en feil på høytrykks drivstoffpumpe å bytter denne. 
 

en liten stund senere er samme feil tilbake, kjører helt vanlig så kommer først litt ujevnt rpm før den ikke gir meg noenting. Tar den med til samme verksted men siden feilen forsvinner i det jeg skrur av og på bilen er det ikke mye dem for gjort annet enn å slette feilkoden. Nå sitter jeg med en feil på bilen jeg ikke får funnet ut av. Etter jeg slår av bilen når feilen har dukket opp høres det ut som en vifte fremme i motorrommet går på overdrive. Noen som har noen idee?

Det er veldig sjelden det er behov for å skifte høytrykkspumpe, så det er rett og slett slapp feilsøking som har gjort at du må skifte en veldig dyr komponent. Det er ikke mulig å gi et eksakt svar på hva som er feil her uten at det må feilsøkes nærmere. 

Det har vært kjent med dysefeil/dyselekkasje på disse motorene, sammen med andre feil som EGR-ventil og problemer med koks i motor som fører til turbohavari o.l. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy