TSIR Skrevet August 12, 2014 Rapporter Share Skrevet August 12, 2014 Hei. Har en 2007 mod 2,0 tdi 4motion med noe småproblemer. Gått 134.000 km. 1. Ved lavt turtall lugger den, ca 13 -1400 rpm ved jevn gass, ikke lugging ved pådrag. Luggingen ble borte sist høst og i vinter, men kom tilbake i vår, altså når utetemp er varmerer enn ca 7 grader. Pussig.. 2. Cruisecontr virker kun sporadisk og kutter under bruk. Nå får jeg ikke slått den på. Håper noen har tips ka probl kan være.. På forhånd takk :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaMoe Skrevet August 12, 2014 Rapporter Share Skrevet August 12, 2014 Jeg hadde lugging på min 1.9 tdi, og her var det dysene som ga forlite diesel ivertfall :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 13, 2014 Rapporter Share Skrevet August 13, 2014 Lugging kan stamme fra EGR. Jo mer gass du gir jo mer stenger EGR, derav ingen lugging ved pådrag.Kan være en ide å rense EGR og innsug, koster deg nada. Alternativet er å ta en diagnose.Ang. Cruise control, start med diagnoe. Kan være feil på bryter/knapper/hendel, ECU, clutch bryter eller bremselysbryter. Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg