Gå til innhold

Kjøpsråd: Audi A4 B7

Ranger emnet


HeadZone

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vet ikke om dette er riktig sted å poste, men prøver...
Har i dag en Opel Vectra i dag og er snart på tide å bytte.

Bilen jeg ønsker er en A4 B7. Sett en del på 2.0 TFSI, men i og med at jeg bor i Moss og jobber i Oslo så har jeg vurdert diesel. Da 2.0 TDI selvfølgeligsmile.gif

Så har jeg noen spørsmål:

1. Er det noen store forskjeller på 2005, 2006 og 2007 modellene?

2. Er det noen spesielle ting jeg bør se etter? Som ofte er feil med disse bilene?

3. Automat/manuell i forhold til bensin og diesel?

4. Har tenkt litt på å importere, da jeg ser at bilene fra f.eks Tyskland har mer utstyr osv..
Er det mulig å programmere om språk i menyene fra tysk til engelsk? Evt. norsk?smile.gif

Evt. om det er noe annet rundt disse bilene dere syns jeg bør vitesmile.gif

Utstyr jeg skal ha er selvfølgelig Quattro, S-Line, Xenon osv...

Kjenner jeg meg selv rett så blir det litt styling ogsåsmile.gif
Felger, senking, soting, mulig bytting av lykter osv..

Anlegg er vel også noe som blir oppgradert etter hvert, da jeg er litt kresen på lydwink.gif

Tenker vel også litt lett trimming. Begynner å bli lei av å bli forbikjørt av mopeder og lignende.
Blir vell chip og noe effektanlegg smile.gif

Håper noen kan gi meg noen gode tipssmile.gif
 

Opel Vectra 2001 Modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språk kan omprogrammeres ja. Manuell kasse ser hvertfall jeg som en stor fordel, automatkassene har hatt noe feil, da spesielt om det har blitt slurvet med vedlikeholdet. Automatkasse og chip er sjelden å anbefale! Noen 2.0 TDI fra 2006 og før (spesielt BLB-motoren?) hadde noe problemer med kjede til bl.a. oljepumpe, nyere modeller fikk utbedret dette.

 

Nyere Audi A4 kommer forresten best ut i test hva feil angår :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Språk kan omprogrammeres ja. Manuell kasse ser hvertfall jeg som en stor fordel, automatkassene har hatt noe feil, da spesielt om det har blitt slurvet med vedlikeholdet. Automatkasse og chip er sjelden å anbefale! Noen 2.0 TDI fra 2006 og før (spesielt BLB-motoren?) hadde noe problemer med kjede til bl.a. oljepumpe, nyere modeller fikk utbedret dette.

 

Nyere Audi A4 kommer forresten best ut i test hva feil angår smile.gif

 

Okei :) Takk for svar:)

 

Da blir det manuell. Tenkte liksom at manuell var en dårlig kombo med diesel f.eks. Har hørt det om noen biler:P

Har veldig lyst på bensin. Syns det er litt morsommere ;)

 

Skal lese den testen :)

Opel Vectra 2001 Modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har du økonomi til det, ville jeg definitivt gått for 2010 eller nyere, heller enn å prioritere S-line. Bruktbilprisen på A4 2010-2014 falt mye da Audi annonserte at de kommer med ny versjon, så nå får du mye for pengene. Skinn og alcantara-innredningen ser ganske ok ut, selv uten s-line. Pass i så fall på at bilen kommer med MMI PLUS. Biler med godt utstyrsnivå ligger til rundt 275000 på finn.

 

Det kan være lurt å importere fra Tyskland både kostnadsmessig, og fordi tyske biler ofte er i veldig god stand. Tyskerne tar godt vare på bilene sine, og veiene er mye bedre (og uten veisalt). På tyskimporterte biler bør du være ekstra på vakt for steinsprutskader i fronten, noe som kan være vanskelig å oppdage om du kun ser bilen på bilder. Omprogrammering av språk er null problem, men norsk er ikke mulig.

 

Kostnadsmessig er det best med dieselmotor, så klart. Men gå i så fall for 170hk-versjonen av Quattro, da 143hk blir veldig tamt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår