Gå til innhold
Bilforumet.no
BTech

Skifte av servo/hydraulikk pumpe?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kommi til en konklusjon at servopumpa mi er nødt til å være gåen.

Bilen skriker når jeg skal svinge når bilen står stille og rattet blir mega tungt å dra i det lyden kommer.

Har noen en guide eller noen pointers på dette?

Hvor sitter den forresten? Haaaaha!!

Audi 80 91mod B4 ABT motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Servopumpa sitter rett til høyre for vannpumpa, rett under dynamoen. Om du bytter så se til at du IKKE får smuss eller annen møkk inn i systemet, da varer et ikke lenge før alt er ødelagt. Og aldri kjør pumpa (motor) uten servoolje i systemet, den kan da ryke på sekunder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo godt hende at det er viftereima også, men jeg tenkte automatisk at siden styringa blir såpass så tung og at den henger igjen at det måtte være servoen.

Kan jo først og fremst bytte reima og se om det fikser saken :) 

Noen som har DIY`s på dette? 

takker for alt av tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo godt hende at det er viftereima også, men jeg tenkte automatisk at siden styringa blir såpass så tung og at den henger igjen at det måtte være servoen.

Kan jo først og fremst bytte reima og se om det fikser saken smile.gif 

Noen som har DIY`s på dette? 

takker for alt av tips smile.gif

Prøv å stram reima først. Problemet er nok at reima er slakk/slitt, og at når du svinger så belaster servopumpa reima så mye at den slurer.

Resultatet blir ulyd og at servopumpa ikke klarer å manøvrere styringa noe som gjør at bilen blir tungstyrt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.