Litago Skrevet Mai 8, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2014 Har en a4 1.9 tdi som har begynt og lugge en del ved pådrag. Viser seg gjerne best i 4-6 gir ved rundt 1500 omdreininger. Skjer både på flatmark og i bakker. Men desidert mest merkbart i oppoverbakker og værre jo brattere det blir. Er også mest merkbart med ca halv gass, virker som om bilen ikke helt får blandet riktig. kjenner det ved at det rister og skaper mye vibrasjoner. Men den akselererer fortsatt om så veldig, veldig sakte. Vis jeg girer ned så turtallet kommer på oppunder 2500 så forsvinner luggingen. Vil i tillegg legge til at den lugger ikke like mye ved samme turtall i alle gir. 4 gir er det nesten ikke merkbart, 5 giret er det godt merkbart men går fort over da bilen greier og akselerere mens i 6 giret er det veldig merkbart og akselerasjonen er mildt sagt treig. Håper dere skjønner hva jeg prøver og forklare her. Bilen er forresten ikke trimmet eller gjort noen endringer på. Ikke byttet turbo men har testet den og den gir jevnt trykk på ca 1 bar ved full gasspådrag. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Litago Skrevet Mai 11, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2014 Ingen som har noen forslag? Lurer forresten også på hva ladetrykket på denne motoren er? Testet det her om dagen og da viser måleutstyret mitt 1.4 bar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2014 Hvordan er det med feilkoder i systemet da? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Litago Skrevet Mai 11, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2014 Er ingen feilkoder i systemet. Men mistenker at bilen er trimmet da den gikk bedre en andre like biler. Mulig trimmingen har hatt en negativ effekt og at det når har ført til at dysene ikke fungerer. Høres det mulig ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2014 Kan være EGR-ventilen, den kan gi lugging ved pådrag på lavt turtall. Plugg den fra og se om det gir endringer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Litago Skrevet Mai 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2014 Den ble egentlig skiftet for 25 tusen km siden.. Kan det ha tatt kvelden så fort? men kan jo alltids prøve det. Hvor er det jeg plugger den ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2014 Plugg/slange sitter på EGR, enten har du elektrisk eller vakuumstyrt (slange inn). Kan også være feil på LMM. Har du tatt diagnose? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Litago Skrevet Mai 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2014 Hva er eventuelle problemer som kan føre til at egr ventilen tar kvelden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2014 Stort sett koksing som fører til at EGR går stuck eller regulerer tregt/hakkvis - noe som gir lugging under kjøring. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Litago Skrevet Mai 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2014 Skal ta og prøve dette. Er det noe fare i og kjøre med egr koblet ut? er det noen måte og vite og du har elektrisk eller vacumstyrt? årsmodell el lignende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.