Quattro73 Skrevet Mai 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2014 Du skal justere til 6-7 grader FØD på ABT, streken på svinghjulet er 6 grader FØD. Jeg bruker alltid tenningslampe med gradeinnstilling og bruker derfor bare 0-merket når stiller. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morganjuul Skrevet Mai 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2014 Da er min altså no brutalt stilt på ettertenning... Hvis da ikke noe ble gjort helt feil når jeg fikk skiftet regreim for 1 år siden ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 5, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2014 Nja, men motoren har da vel oppført seg normalt etter at registerreim ble skiftet for et år siden? Har den ikke? Om ja, glem tenningen - om du nå ikke har stilt den bort? Du nevnte tidligere at dette begynte etter skifte av bensinpumpe, har du målt bensintrykket inn på monopoint? Som alltid, min mening er at deler fra Biltema er ofte ubrukelige, kan da være verdt å sjekke dersom problemene begynte etter pumpeskifte. Siden alt 'roer seg' når lambda plugges ut så kan det ikke utelukkes at lambda er synderen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morganjuul Skrevet Mai 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2014 Bilen har ikke vært helt bra siden reima ble skifta, spist lambdasonder og ikke så bra drag som tidligere ... Klarte å få tenninga det den var, hadde satt merke Hvordan måle trykket ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morganjuul Skrevet Mai 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2014 Skjønte du forresten noe mer av verdiene jeg målte ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 7, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2014 Ja, ingenting av verdiene stemmer med 'fasiten'. Dersom du har målt riktig så er din TPS fucked. Bensintrykket måler du ved å kople deg inn med manometer på slangen inn til monoopint, så skru på tenning slik at bensinpumpa starter. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morganjuul Skrevet Mai 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2014 Hmm, nå begynner jeg å tro noen kødder ned meg ... Tok av regreima, og fant ut at mellomdrevet(?) sto helt på trynet... Justerte alt etter quatro's tegninger, og klarte i et av motorens rolige øyeblikk å få justert tenninga til merket før ØD, uten at det hjalp noe på rusinga... Så glemte jeg nøklene t tenninga, og måtte dagen etter hjelpestarte med kabler... Da la gamle Audi seg pent på 700 omdr på tomgang , og går som ho gjorde i de gode gamle dagene ute på E18... Forbruket har falt til under literen , og har til og med fått kraft nok til å akselerere i femte gir..håper den biten varer lenge :-) men har du fanget ei løs ku, så stikker ei anna ... Igangsetting og fartsøkning fra lave hastigheter/lavt turtall har noe blitt litt mere kinki.. Da virker det som krafta dør ut/blir borte, før den kommer med et kraftig rykk, dette skjer opp til 2500-2700 omdr... Over dette er det bare fryd og gammen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2014 Godt noe ordner seg ;) Siden ting ikke er helt i orden under 2500 omdr kan det være at lambda er defekt, og/eller tenningen er justert noe for tidlig? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emto55 Skrevet Mai 18, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2014 Da virker det som krafta dør ut/blir borte, før den kommer med et kraftig rykk, dette skjer opp til 2500-2700 omdr... Over dette er det bare fryd og gammen Min NG var også slik. Dau helt til 2800 og et villdyr over. Skiftet lamdasonde, og etter det bedret alle symptomer seg og forbruket falt til langt under literen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg