Jump to content
Bilforumet.no

morganjuul

Bruker
  • Content Count

    42
  • Joined

  • Last visited

About morganjuul

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 10/03/1968

Contact Methods

  • Bosted
    Sandefjord
  1. Junior har en 2005 1,6 tdci , gått knapt 180.000 km. I det siste har den begynt å fuske litt, spesielt når du kjører i " cruisefart ". Dvs minimalt gasspådrag for å holde farta. Da lugger den litt, spyr ut litt svartrøyk og øker farta igjen. Dette skjer med ujevne mellomrom, 10-25 sek mellomrom. Ved skikkelig pådrag går den som før. Forslag ? ( ingen feilkoder funnet )
  2. F47 og F48 skal være parklys fig46... Men boka viser ikke noe tilsvarende sikringer på min, som da har sikringsboks fig 45
  3. Har sjekka både i boka og lett på sikringsboksen i motorrommet. Det som er litt rart er at boka viser til to ulike sikringsbokser som skal stå i motorrommet, Low box eller High box. Boksen som står i motorrommet mitt er lik Low box , men der er det ikke egen sikring for parklys .... Se bildevedlegg
  4. Hopper innpå, hvor er sikringen til Parklyset? Har en Passat 07 1,9 TDi som mangler v parklys ...
  5. Måtte krype til korset, Møller fant at styringsenheten var gåen. Kjøpte brukt , som de monterte, ble ikke så dyrt totalt 4400 kr
  6. Må føye til, når bilen driver m emissions workshop, så svarer den dårlig på gasspedalen... Jeg kan gi full gass, og den kryper knapt oppover i turtall
  7. Lurer på om det kan være flere kuer løs her .... For det første, har forsøkt å lese av med Vagleser fra Biltema , får opp ingen feil. Har over tid hakket/ristet litt ved ca 2000 omdreininger , samt at den rusker litt på tomgang Så har den begynt under kjøring å nøkke til, glødelampa blinker og motorfeillampa lyser i noen sekunder før den slokker. Emissions workshop lyser i noen sekunder. Dette kommer med varierende mellomrom. Innimellom dør motoren helt, og da må den startes på nytt. Jeg ser at i disse periodene så stiger motortemp fra stabilt 90 og opp mot 100 grader. Siste nytt på lista er starttrøbbel etter at bilen har stått noen timer. Når jeg slår på tenninga, så hører jeg "klikk -klikk-klikk-klikk" , glødelampa flimrer og ingen start selv om jeg drar starteren lenge. Gjentar seg gang på gang, før den plutselig starter. Da er startprosessen som vanlig, glødelampa lyser i 1-2 sk før den slukker, ingen klikking Noen forslag ?
  8. Bytta LMM, olje og oljefilter. Klarer ikke å se noen lekkasjer.... Mekanikeren påpekte at jeg hadde hvit eksos, og når jeg sjekket så så jeg at det var minket på kjølevæske .... Men skal en ødelagt toppakning gi økt avgass ?? Ingen feilkoder ...
  9. Har en A4 1,6 bensin 2001. Etter EU kontroll fikk jeg "For høy avgass 0,7 ved forhøyet turtall " Jeg har byttet luftfilter, plugger og pluggledninger før kontrollen. Noen forslag ?
  10. Da var Golfen på veien igjen. Under lokket var det en låsering som satt under press. Laget egen "presse" av flattjern , skrue og skiver, og fikk løsnet ringen. Men det var et rent h .... å få på plass den nye låsringen. Det funka ikke med den runde låseringtanga!!! Etter en runde med fila hjalp det . Ingen problem å bytte flenser fra 92 mm til 100mm, som hånd i hanske! Takk til Quattro73 for all hjelp :)
  11. Takker hjerteligst :) simringer og lokk hos Møller ? Fortsatt håp her altså :)
  12. Ingenting hadde vært bedre har sendt ordonans for å ta bilde av flensen, oppdaterer snart
  13. Hmm, mulig alderen har begynt å tære på sånn at øya ikke fungerer helt, men midt inni flensen var det bare et tynt gummibelegg, og bare flatt metall under der ... Lokk som må pirkes opp ?
  14. Jepp feil diameter. Men da må vel diffen deles? Hva med å bare kjøpe drivledd som passer flensen, eller får han problem ytterst ?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.