yamahamm Skrevet Mars 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2014 ESP og ABS lyser til tider på min 2005 sharan 4motion 1,9tdi. når dette begynner å lyse så slår esp seg inn og vil bremse bilen/kutte motorkraft, eneste som hjelper da er å slå esp av. Dette skjer ikke når man spinner eller lignende, kommer bare helt pluselig. Har vært fuktig/vått ute di gangene dette har skjedd. Noen som har tips på hva dette kan skyldes? Vann i noen følere? mvh john Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mars 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2014 Tror ein diagnose av bilen vil gi deg ein god peikepinn på hvor feilen kan ligge :) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yamahamm Skrevet Mars 28, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2014 Ja man kan prøve det men av erfaring på vw så finner man ikke ut mye ved diagnose på feiler som kommer og går. Men skal såklart få en diagnose på bilen, bare synd att jeg må kjøre i 1,5timer til nærmeste verksted med utstyr for det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 28, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2014 Det kan ta lengre tid å feilsøke uten bruk av diagnose utstyr :) Du kan jo bestille deg et diagnose utstyr til å ha privat. Koster ikke så mye de nå. Ebay selger alt fra 90kr og oppover. Lang leveringstid da. Norske butikker selger også. Pris fra 4-500kr til mange tusen. Spørs hva du vil ha av funksjoner. En enkel lese, og slette feilkode skanner ligger på rundt 500kr. Opp mot 1000kr om du vil ha mulighet til å nullstille service lamper Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 28, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2014 Tipper du har feil på en ABS-føler. Gjør som nevnt over, kjøp et billig diagnoseapparat som du har liggende i bilen og les ut feilkoder når feilen er der (før tenning skures av) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yamahamm Skrevet Mars 28, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2014 ja blir nok nødt til å handle meg ett diagnoseapparat. Begynte og å lure på ABS sensor i dag siden ABS gikk litt bananas rett før ESP slo inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 28, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2014 Ta en titt her :) Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yamahamm Skrevet Mars 28, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2014 Ja har sett den tråden. Bare synd att ingen er nærheten av meg da. Bor i salangen i troms fylke og nærmeste der var i bodø Men liker å være selvhjelpt så blir nok å handle ett apparat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mars 28, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2014 Biltema har VAG håndholdt skanner til 399kr, det står CAN på selve skanneren men eg har ikke prøvd den på så ny bil som din så eg vett ikke om den passer. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg