Gå til innhold

Bilen går ikke reint.

Ranger emnet


Audi A4 Quattro 1997

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte meg for noen mnd siden en WV Golf 3 GTI. Jeg merket fort at den ikke gikk helt reint. Det er ikke voldtsomt ureint den går, men får ikke noe særlig drag før etter 4k RPM. Jeg forsøkte å åpne spjeldet i luftmassemåleren helt opp mens bilen sto å gikk, da skal motoren i utgangspunktet drukne i bensin og stoppe. Eneste som skjedde var at motoren hosta litt, så gikk den på tomgang som den pleier.

 

Jeg fikk byttet luftmassemåleren i går. Ble litt bedre, men den går fortsatt ikke helt reint. 

Bilen har innsprut, om det skulle være relevant.

 

Noen som har noen tips til hva problemet kan være? Når den fjusker som værst, er det såvidt jeg får bilen opp i fart. Jeg kan gi bånn gass på første gir, og det kan ta meg opptil 10 sekunder å tømme giret. Det er veldig opp og ned på hvordan den oppfører seg. Den går brukbart mesteparten av tiden, men støtt den krangler skikkelig og omtrent ikke vil opp i fart. Jeg har prøvd å tenke over når motoren fjusker mest, men er ikke noe "system" på når det skjer. Det bare plutselig skjer.

 

Venner av meg som har prøvd bilen, sier også at de syntes den virker litt sur.

 

Noen som har hatt samme problemet eller har noen tanker om hva som kan være galt? Takk på forhånd for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volkswagen ;)
Denne er vel kanskje såpass "ny" at den har diagnose uttak? Isåfall er det verdt å kjøre en diagnose.

Hvis det ikke er tilfellet; sjekk for falskluft, bytt bensinfilter og tennplugger, det er en billig start :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volkswagen 1-winking.gif

Denne er vel kanskje såpass "ny" at den har diagnose uttak? Isåfall er det verdt å kjøre en diagnose.

 

Hvis det ikke er tilfellet; sjekk for falskluft, bytt bensinfilter og tennplugger, det er en billig start smile.gif

 

Ops, bomma litt på navnet der ja.. Flaut :s

 

Har byttet tennplugger og pluggledninger, da jeg trodde dette kunne være feilen til å begynne med.

Bestiller meg et bensinfilter i morgen. Når bilen fjusker som verst, kan det minne litt om når bilen går bensintom når jeg tenker meg om. 

 

Jeg fikk smake litt på hvor bra bilen egentlig går i dag. Gassa litt på ei slette, plutselig dro den bedre enn noensinne. Kom meg opp i god fart på kort tid, men kun der og da. Når jeg gassa på, på veien tilbake, gikk det dårlig igjen. Hadde vært artig med det draget hele tiden, så får håpe det gjør susen. Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det 'kommer og går' så kan det også være bensinpumpa som ikke leverer nok trykk, evt mål trykket. Sjekk også ledningsnett til dyser for feil eller skade. Går ut ifra det er Digifant-motor siden du nevner spjeld i LMM.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår