Gå til innhold

Audi A4 Quattro 1997

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

270 profilvisninger

Audi A4 Quattro 1997's Achievements

  1. Hei! Har fått tak i en chip til bilen min, en Audi A4 Quattro 1997 mod med 1,9TDI motor. (101hk) En kompis sa jeg burde bytte turbo før jeg monterer chipen. Bilen har gått 347000km. Jeg er ny når det kommer til turbodiesel, så tør ikke montere noe før jeg vet at motoren orker det. Er en liten chip som skal kunne gi opptil 35hk, så optimistisk er jeg ikke, men håper på å få merkbar forskjell. Evt annet jeg bør vite ang chiptuning av disse motorene? Stemmer det at katalysatoren stjeler hestekrefter? Som sagt ny når det kommer til turbodiesel, så alt av tips tas i mot med stor takk! :)
  2. Jeg har nå igjen to uløste problemer på min Golf 3 GTI. Bensinmåler og servo'n. Bensinmåleren er død.. Har sjekket at det kommer strøm til instrumentpanelet, har forsøkt å bytte hele instrumentpanelet, har sjekket over bensinpumpa (bensinmåleren sitter i pumpa). Jeg er helt blank på hva problemet kan være.. Noen tips? Servo'n min krangler litt.. Den gjorde det tidligere også pga reima. Nå krangler den, og det har ingenting med reima å gjøre. Reima er helt fin, men alikevel blir den støtt tung på rattet. Kan heller ikke høre at reima skriker, som jeg kunne før. Noen tips?
  3. Jeg hadde et lignende problem med min Golf 3 gti. Dårlig bånndrag, fusking, noen ganger stoppet det helt opp på draget (bilen stoppet aldri, men fjuska helt ekstremt til tider). Jeg forsøkte å bytte LMM. Ble litt bedre, men langt i fra bra. Så byttet jeg bensinfilter, og bilen gikk bedre enn noensinne..
  4. N75 ventil sitter vel kun på turbomotorer?
  5. Hei! Er det noen her som vet om det går an å "chiptune" en Golf 3 GTI med Digifant-motor? Evt noen som har noen bra sider jeg kan få sett litt priser og steder å gjøre det?
  6. Byttet bensinfilter nå. Bilen går bedre enn noensinne. Takk!
  7. Ops, bomma litt på navnet der ja.. Flaut :s Har byttet tennplugger og pluggledninger, da jeg trodde dette kunne være feilen til å begynne med. Bestiller meg et bensinfilter i morgen. Når bilen fjusker som verst, kan det minne litt om når bilen går bensintom når jeg tenker meg om. Jeg fikk smake litt på hvor bra bilen egentlig går i dag. Gassa litt på ei slette, plutselig dro den bedre enn noensinne. Kom meg opp i god fart på kort tid, men kun der og da. Når jeg gassa på, på veien tilbake, gikk det dårlig igjen. Hadde vært artig med det draget hele tiden, så får håpe det gjør susen. Takk for svar! :)
  8. Hei! Jeg kjøpte meg for noen mnd siden en WV Golf 3 GTI. Jeg merket fort at den ikke gikk helt reint. Det er ikke voldtsomt ureint den går, men får ikke noe særlig drag før etter 4k RPM. Jeg forsøkte å åpne spjeldet i luftmassemåleren helt opp mens bilen sto å gikk, da skal motoren i utgangspunktet drukne i bensin og stoppe. Eneste som skjedde var at motoren hosta litt, så gikk den på tomgang som den pleier. Jeg fikk byttet luftmassemåleren i går. Ble litt bedre, men den går fortsatt ikke helt reint. Bilen har innsprut, om det skulle være relevant. Noen som har noen tips til hva problemet kan være? Når den fjusker som værst, er det såvidt jeg får bilen opp i fart. Jeg kan gi bånn gass på første gir, og det kan ta meg opptil 10 sekunder å tømme giret. Det er veldig opp og ned på hvordan den oppfører seg. Den går brukbart mesteparten av tiden, men støtt den krangler skikkelig og omtrent ikke vil opp i fart. Jeg har prøvd å tenke over når motoren fjusker mest, men er ikke noe "system" på når det skjer. Det bare plutselig skjer. Venner av meg som har prøvd bilen, sier også at de syntes den virker litt sur. Noen som har hatt samme problemet eller har noen tanker om hva som kan være galt? Takk på forhånd for svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår