Gå til innhold

Olje og møkk i gasspjeldhus apt

Ranger emnet


Gusern

Anbefalte innlegg

skulle bytte lambda og måtte av med røra fra luftfilteret, da så jeg at det var masse drit i røyret og i gasspjeldhuset. grunnen til det er nok at det var røke en slange som står ned mot bakken.

 

så da lurer jeg på: hva må jeg rengjøre med og hvordan demonterer jeg den?

hva er den ødelagte slangen til? ser ut som den kom fra nede på motoren en vei mot torpedoveggen og veldig vanskelig å komme til. den var også tilgriset av olje.

 

det skal også sier at jeg ikke har kunnet kjøre bilen de siste dagene pga turtallsfeil og kvelning. har fått feilmelding på lambda,falskluft mm.

 

hva bør jeg gå over for at bilen skal bli frisk på gassen igjen..

 

noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om lambda er byttet og om falskluft problemet er utbedret, men hvis det er det må jeg/vi har mer info om hvordan bilen oppfører seg, er feilkoder lest ut?
Ang oljesøl og den slangen så er det oljedamp fra veivhuset. Slangen er utlufting, altså veivhusventilasjon slangen.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingenting er utbedret. feilsøking er utført med U281 scanner. følgende feilkoder ble oppdaget: 16514-o2 sensor circuit-malfunction(bank 1 sensor1) , 16486-mass or volume air flow circuit-low input , 16955 ,17978 , 18001 ,65536.

 

Har i lengre tid vært plaget med (tap av hester) ved gasspådrag. nå en dag levde turtallet sitt eget liv, bensinforbruket ble høyt og bilen rykka og nappa no ekstremt. Jeg klarer heller ikke å holde turtallet oppe etter jeg har starta den da den bare kveles. fikk pint den 50 meter  i dag etter 20 startforsøk og mange liter bensin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er litt olje er det ikke behov for å rengjøre, men hvis det er masse klin derimot.
Du kan bruke alt som er fortynnende/avfettende, men tørk det godt før du monterer igjen, etter montering må gasspjeld også grunninnstilles.
Hvis kontakter til tilsmusset med olje bør du rense de, men er ellers ikke noe poeng.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår