Gå til innhold

Golf Gti Blue Pearl update

Ranger emnet


Mondeo V6

Anbefalte innlegg

Legger ut oppdatering av Golf prosjektet, vært litt mye frem å tilbake he he

 

Kjøpte i våres, en 1999 Golf Gti. Bilen var dårlig vedlikeholdt for og si det forsiktig.
km 220 000. Ga 30 000.- for bilen inklusive omreg. Orginalt Beige Recaro interiør i skinn,soltak,4x el vinduer, Clima, kjørecomputer etc etc.

Ivåres, ble det byttet til golf Vr6 Stage 2 kevlar Clutch og letta svinghjul fra Golf G60 Rally.

clutch_zps63978396.jpg

Montert Forge resirkventil, fjerna katalysator og monterte 3" downpipe og resten av anlegget i 2.5" rustfritt.

Clutch bytte ble en historie for seg selv. Etter montering av kittet fra England, så var det noen utrolig stygge lyder fra kassa Wtf?
Motivasjonen sank og vi dro hjem.
Dagen etter ned med kassa igjen og der så vi fort hva problemet var. Er noen tagger som tok borti girkasse huset så måtte slipe de ned.

e0288f21-6f9d-4445-a591-05c6a979d26c_zps
Clutch4_zps740c7865.jpg.

Etter andre forsøk fungerte det helt knall. Og er 1000 ganger bedre å kjøre med en det bedritne dobbelmasse svinghjulet :-)
Og kan trygt si, det ble helt annet å kjøre med etter fjerning av katalysator og montering av downpipe og Forge ventilen.

Dette er bilen min  med de gamle felgene 18" :-)

felger_zpsae9bdd8f.jpg
Recaro_zpsfd96b66d.jpg
innredning1_zps0cb51aa0.jpg
 

Skal etterhvert ha lykter med xenon. Og orginal lakk blir beholdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ang. xenon så kom det et nytt direktiv vedrørende PKK 01.01.2014 og det sier at;

Lyktespylere og automatisk høydejustering skal fungere hvis bilen har xenon. 
I tillegg må jo selvfølgelig lyktene være godkjent for xenon.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå forsket litt på dette med spedometer og kjørecomputeren. Jeg har ikke kjøre computeren i midten, men under turteller i det lille vinduet. Det spesielle, er at jeg har full fis i det displayet. Dvs gjennomsnitt hastighet temperatur, forbruk etc etc. og har spaken på høyre side med knapp og alle funksjoner til computeren. Etter litt lesing på forumet har jeg skjønt at dette er veldig uvanlig. Stemmer det? Så nå leter jeg etter instrument fra Bora Sport 2002-2003 med full fis. . Skal passe rett over med noe software update og koding av nøkler.

Det viktige, er at du finner et med kjent pinnkode.

 

 

Borasportinstrument_zpsc9da27f6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig att du får dele nr på instrumentet sånn att du slpper noe tull med koding, dele nr finner du med vag com (pirat vag com går også) om du går inn på instrument nr 17 kommer dele nr opp det står også på instrumentets bakside.

Det er immo3 instrument du har og det blei ikke levert på så mange, det eg hadde gjort var og tømme tanken for spylerveske og se om det kommer opp melding i FIS displayet att det er lite spylervæske evt att dette viser i speedometer eller turtelleren.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar. Trodde ikke immo 3 kom før i 2001. Så med andre ord har jeg noe spesielt. Skal sjekke opp det med spylerveske. Hva er poenget vist det kommer på de rorskjellkge stedene? Noe annet jeg stusser på er dette med cruise controll. På agu motorer er det vaierstyrt leser jeg på flere forum. Så er vanskelig å få montert. Sjekket og jeg har elektronisk spjell Det skulle vel heller ikke være på 1999 modellen? Uansett så blir jo cruise enklere å montere. Bilen er forresten registrert 5 mnd i 99 om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen få biler fekk immo3 allerede i 99 men det er sjeldent det er også elektronisk gasspjell så kan jo være de har puttet dette i noen av GTI.
Her er hvordan du finner ut hvilken immo du har:http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt  20" til golfen :-) Blir lagt på 4 nye dekk, 245/30-20 Felgen er 9x20 med ET 30 :-)

 

20Golf_zpsbf87119f.jpg

Så etter noen dager med leting, så fikk jeg tak i R32 ratt fra en høgger i england
1300+frakt med airbag drool.gif
Måtte bare ha :-)
R32Ratt_zps757df7e5.jpg
 

 

Skal fjerne katalysator og montere 3" downpipe. Litt usikker på nytt instrument med kjørecomputer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på dette med katalysator på 1.8T, Har du starsperre på bilen din og om du har hvor er lyset i turteller eller speedometeret.

Meiner immo2 er i turtelleren immo3 i speedometer immo1 har ikke startsperre, dette er hovedregelen og stemmer på 99% av golfene om dette stemmer skal ikke eg si sikkert det er noe eg har lest inne på mkiv.uk forumet.

Her er link til firma som selger kjørekomputer det står det koster 200£ for alt men du kan jo spør det hvilken immo du har men da må du nok ha dele nr på instrumentet evt ECU men vett ikke om de sender til norge men de fleste gjør det om man spør.

Link:http://www.jkm.org.uk/performance/cruise.html

God bedring :)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet løsningen tror jeg. Er lambda sensor på selve downpipen. Så der skrur du bare over den gamle og monterer på ny downpipe. Det som kan lage kødd, er oxygen sensoren etter katalysatoren. Merker den at avgassene ikke er riktig får du opp feilkode og lmm går i limp mode. Får å slippe dette, kjøper du en Oxygen Sensor Spacer som monteres etter katalysator

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det litt skruing i helga, formen en da ikke helt 100 så tok det rolig :-)

 

Byttet den drittpatenten i døra, som gjør av vindu detter ned. Fikk tak i  fra en 2002 der det var de nye aluklipsene.

Beklager dårlige bilder, men er ikke beste forhold å ta bilder nedi den garasjen i går.

 

Her er den gamle plata på tur ut.

vindu2_zpsc9408196.jpg

 

Og den nye satt inn

vindu1_zps8d0ada45.jpg

 

et lite bilde av Forge ventilen etter montering

20140215_182340_zpsbe21acda.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne stoler i den fargen har eg aldri sett på golf4 de såg gode ut, er det recaro?

Hvor mye kostet svinghjul og clutch da?, har selv bestilt noen ganger fra england med express post da har det tatt 4-7 dager til vestlandet.

Er det royal mail som frakter det?

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår