Gå til innhold

Golf 3 1995 1,8 automat stopper på tomgang.

Ranger emnet


tator

Anbefalte innlegg

Hallo. Har en 1995 mod golf 3 med 1,8 motor og automat. Bilen har bare gått 95.000 km og er i bra stand ellers. Hadde litt tull med at den ikke ville starte i rått vær, men skiftet fordelerlokk og rotor og plugger samt  gummiflens under forgasserìnnsprut. Etter det har den gått bra hele tiden unntatt en gang den ikke ville starte. Sprayet da med wd40 på coil og da startet den. Men i går stoppet den plutselig i en rundkjøring. Fikk bilen i gang igjen etter å ha kinna den på starterren ei stund. Men etter det så stopper den på tomgang. Går greit så lenge jeg kjører ,men når jeg kommer i kryss og slikt så stopper den. Starter igjen greit, men som sagt ingen tomgang. Noen ganger når jeg slipper den ned på tomgang går den på tomgang en liten stund før den hakker og stopper. Noen som har en forslag til hva det kan komme av?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsket litt mer på problemet. Den har nå stoppet flere ganger og vært helt død. Hvis jeg da tar og sprayer litt wd40 eller crc565 på coilen så starter den igjen med en gang og går fint. Dette skjer kun i fuktig vær.Feil på coil???    Får kanskje prøve å bytte denne og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt coil.
Det er helt sikkert mikroskopiske små sprekker i coilen. Da tar gnisten feil veg til gods i litt fuktig vær. Dette er vanlig feil på denne bilen.

Midlertidig reparasjon kan være å kline på litt tykt med epoxy (Araldidt) til du får byttet coil.
Ny coil koster ikke så mye på Biltema.
 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår