mariuskjøtt Skrevet Januar 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2014 Hei, har en 2005 audi a4 2.0TDI ( B7 ).Har hatt et problem med at den plutselig bare stopper og er vanskelig og starte igjen rett etterpå, dette har skjedd 2 ganger nå i vinter, senest igår.Begge gangene så har jeg kjørt bilen helt vanlig og dette har skjedd uansett fart jeg har, begge gangene så har det skjedd akkurat idet jeg har giret ned et gir. La merke til igår når det skjedde at batterilampen begynte og lyse, lurer derfor på om det kan være en kortslutning.Noen som vet hva det kan være eller kjenner til problemet? Var på verksted etter første gangen og de mente jeg hadde kvælt bilen ( i fart ) og ikke fått start på den igjen pga. dårlige glødeplugger ( bilen var jo varm og kjørt i over 1 time.. ) Er iallefall litt ekkelt siden jeg aldri vet når bilen streiker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2014 Batterilampen kommer på når dynamoen ikke genererer strøm, noe som er ganske naturlig når motor ikke går rundt. Eneste håpet du har (foreløpig) for å finne ut hva som forårsaker det, er ved å lese ut feilminnet ifm. en diagnose. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariuskjøtt Skrevet Januar 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2014 Men vil dette vises på diagnose da? tenker ettersom om det hadde vært noe elektronisk så ville sikkert motorlampe lyst? om det er noe mekanisk så vil vel ikke det kunne leses av på diagnose, eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2014 Uansett, det enkleste (og billigste) er å begynne med en diagnose, som Jesper sier. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 4, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2014 Sjekk og om den lader. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian H Skrevet Desember 8, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2014 Mariuskjøtt har du løst problemet? Bilen min stoppet alltid etter litt kjøring på vinter, kan starte igjen etter en time. Nå starter den dog ikke i det hele tatt. http://www.bilforumet.no/topic/300335-passat-94mod-stopper-alltid-om-vinterengar-fint-om-sommeren-kan-noen-hjelpe-meg/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg