Gå til innhold

Vifterem røk, 130 grader i ca 10 min. Har toppen røkket el er det et håp?

Ranger emnet


Skuffet

Anbefalte innlegg

Vifterem røk så motor ca130 grader i 10 min har toppen røkket el er det mulig og bare bytte rem så er alt vel?( ER JO KALDT UTE) VANNBEHOLDER TOM PGA KOKKING MEN IKKE NOE HVIT GUGG DER OG IKKE I OLJIA HELER.?var en ganske høy symaskin lyd i den før den døde jo mer gass jo mer tikking:/ alle ventiler er vel skjev?  Bare og få den på søppel dynga el? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyll på ny kjølevæske og prøv igjen, er ting som normalt er det tut og kjør.

Hvis ikke har den nok varmskjært seg, med de konsekvenser det medfører.

Tapp av olja og se etter spon i olje og oljefilter.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punktum og komma er til for å brukes, er da mulig å få sammenheng i det du skriver ;)

 

Du kan ha tatt knekken på motoren, noe som skjer om man bare fortsetter å kjøre uten vannsirkulasjon. Utetemperatur har lite og ingenting å bety. Fyll opp kjølevæske og prøv.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde og gjør det mer forstålig! motor går jo rundt så ikke varmskjært da? men følte eg mista litt komp på siste biten eg kom eller var det pga strøm kansje.får vel finne mer ut i morgen starte den får den leve ellers så bli den spiker:D  har jo hatt bilen et år på over tid så kansje mening med det meste;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på ny viftereim. Før du starter så fyll på kjølevann, samt husk å etterfylle umiddelbart etter at termostaten åpner. La lokk til ekspansjonstank være av, og med en gang nivået synker (når termostat åpner) så etterfyll til nivå er stabilt. Husk riktig frostvæske, er fargemerket (uten at det hjelper så veldig mye) ;) Rød og blå kan som regel aldri blandes!

Kompresjonen kan du enkelt måle, utstyr selges billig på biltema.

 

http://www.bilforumet.no/topic/283652-kjoleveske-golf-2-forvirret/

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår