Gå til innhold

Lekker kjølevæske - plutselig svidd rar lukt i bilen.

Ranger emnet


hildestj

Anbefalte innlegg

Touranen har lekket kjølevæske i et par uker nå. Skal få dette sjekket og forhåpentligvis fikset til helga, men har midlertid bare fylt på vann. I starten var lekkasjen ganske stor, og beholderen var nesten tom etter 70-80 km, nå plutselig lekker det mye mindre, og jeg kan kjøre 120-140 km før jeg må fylle på vann.

Vet ikke hvor lekkasjen kommer fra, får dette sjekket til helga, men kan se at det drypper under bilen, midt på.

 

Så i dag kom det plutselig en rar svidd, kjemisk lukt i bilen mens jeg kjørte. Jeg trodde det kom utenfra, lukten var ganske sterk, men den vedvarte. Den sterke lkten ga seg etterhvert, men kan fortsatt kjenne en svak eim som blåser ut fra klimaanlegget. Hva kan dette være? Jeg sjekket selvfølgelig under panseret, men lukten kunne ikke kjennes der, Ingen varsellampe lyser, og bilen går som normalt.

 

Noen som har noen tanker om hva dette kan være? Lukten er veldig merkelig, kan nesten beskrives som svidd batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å kun kjøre på vann er vel ikke helt så bra ;)

Nå som det snart er minusgrader døgnet rundt så kan du ikke finne på å fylle på bare vann!!

Du bør heller ikke kjøre noe særlig før du finner ut hvor det lekker i fra og får ordnet det... 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjølevæskelekkasje i kupeen gir en markant lukt. Det merkes best når man bruker varmeapparatet, altså når det er kaldt ute. Det kan virke som at lekkasjen er innenfor torpedoveggen, og at registeret eller slanger som leder til dette ikke er tett. På andre biler har dette vært trangt å komme til, vet ikke hvordan det er med Touran.

03A6, 10Octavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen går ikke på kun vann, det er fremdeles frostvæske iblandet, og jeg har tenkt å fylle på mer forstvæske nå som minusgradene setter inn ja.

Hva er blandingen nå da, det blir jo fortynnet hver gang du fyller på bare vann.

Skal du fortsette med dette bør du kanskje fylle på en 50/50 eller så blanding?

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår