Gå til innhold
Bilforumet.no

Askulf

Bruker
  • Innholdsteller

    61
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Askulf

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 06/20/1974

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Octavia 1,9 tdi 4x4
  • Biltype (eks Audi)
    Skoda
  • Årsmodell (eks 1995)
    2010
  • Motor (eks 1.6)
    1,9 tdi

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo
  1. Hei, Jeg har hatt nokså kul motorlyd siste halvåret, men nå har eksosrøret knekt like bak fleksi-røret så det er på tide med reparasjon. A6 C5 2003 1.8tq. Mener motorkoden er awt. Jeg tenkte først å kappe på begge sider av fleksirøret og kjøpe et skjøte-fleksirør på Biltema til et par hundringser, pluss klammer for å skru fast. Men de hadde ikke dimensjonen, jeg mente jeg målte mitt til 54mm diameter. Jeg sveiser ikke, så da måtte jeg satt inn bilen på verksted evt. Jeg ser at BS bildeler har hele røret til en liten tusenlapp Eksosrør, Foran så vurderer derfor å gå for dette. Hva tror dere om planen? Innspill eller tips mottas med takk!
  2. Askulf

    Mister bremsetrykket

    Måtte du fjerne caliper fra bilen, altså koble fra bremseslange? Byttet du i så fall skiver? Lett å få lekkasje der.
  3. Hei, Noen som vet om en frontlykt fra 2007 passer på en 2003 modell? På forhånd takk!
  4. Takk for svar. Jeg har vært under og sett, og det er et par cm der det svarte belegget har løsnet og det vises litt rust. Så er ikke snakk om lange stykket. Fikk feil på begge sider, det kan jeg nesten ikke forstå. På mangellappen står det sterkt skadet eller korroderer begge sider bak. Men jeg klarer ikke å se noe på det andre røret. Men overgangen mellom rør og slange er temmelig rustet, men det er niplene og ikke selve røra. Mulig de mener det.
  5. Hei, ja det er sant. Jeg tenkte i utgangspunktet å skifte hele, men det er kanskje ikke nødvendig? Er faktisk usikker på reglene her?
  6. Takk for svar! Jeg får hjelp, men jeg må avtale og sette av tid. Jeg har muligens tilgang på bukk men da må jeg styre litt mer, jeg har ikke vært under og sett etter. Derfor lurer jeg på tegninger og om det er kinkig osv, noen som kan gi noen tips?
  7. OK takk. Lurer på å prøve Biltema versjonen. Vet du dimensjon osv? Lurer også på om det er mye jobb? Må man ut med mye eller er det grei skuring? Er det noen som har tegninger/ oversikt?
  8. Hei, Er det noen som kan hjelpe meg med å finne bremserør bak til 2003 A6 1.8TQ? Mvh
  9. Hold til høyre, bruk forbikjøringsfeltet bare til forbikjøringer. Fine veier, litt kjedelig med mye granskog i Tyskland. Bompenger på motorveiene i Frankrike. Kjøre gjennom Sverige og ta Rødbyhavn-Puttgarden ferje funker, spørs hvor lenge du orker å kjøre og hvor langt du skal selvfølgelig. Bilferie er topp, god tur!
  10. Da er delene kjøpt. Takk som byr Tomaber, men jeg er ikke så gira på å låne verktøy, vet ikke om jeg får begynt i helga osv, men kjøpte det settet selv:) Så nå er det bare å begynne!
  11. Tusen takk for svar! Biltema har lageravtrekker, bl.a. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Chassis/Verktoysett-for-forhjulslager-2000021491/ Og http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Chassis/Hjullagerverktoy-2000030149/ Men de koster endel da. Glidehammer er vel noe billigere. Er det noen som har erfaring med disse hjullagerverktøyene? Sjekker tilstand på skjold, men mansjetter er sikkert noen år kanskje, så sikkert greit å skifte. Ser også at biltema har klosser/skiver til 1300 og hjullager til 600. Er jo ikke så aller verst priser det da. Så slipper jeg å bestille med den venting, frakt og moms og alskens det måtte medføre;)
  12. Hei, har en 2003 A6 1.8tq. Har ulyd og slark i venstre forhjul. Lurer på om det er en overkommelig jobb å skifte hjullager? Har mulighet for å låne verksted med hydraulisk presse, men kunne godt tenkt meg å skrudd hjemme. Har også slitte skiver, så bytter nok bremser i samme slengen. Er det andre ting jeg må tenke på, som det lønner seg å ta samtidig? Lurer også på billige kvalitetsdeler, noen tips?
  13. Askulf

    Andregangs rådebank med D22

    I følge min research er hele motoren feilkonstruert, med "krympet" bunnpanne for å få plass ved front-diff/oppheng, ustabil tetting mot oljepumpa, for lite distribusjon av olje til veiva, og rådelager av simpel kvalitet. Bortsett fra det er det en knallbra motor:) Hva skiftet de? Dersom de kun har skiftet lager hjelper ikke det, når det er så mange kritiske punkt før det. Det er en liten skandale, og jeg kommer ikke til å kjøpe Nissan med det første, grunnet dårlig oppfølging av alle som har blitt rammet.
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.