Gå til innhold

Har Skruvat brukbare drivakselmansjetter?

Ranger emnet


MediaSUV

Anbefalte innlegg

Jeg må bytte den indre mansjetten/trekkbelgen på bilen min, og mekanikeren som skal gjøre det advarte meg mot å kjøpe Biltema og lignende modeller som ikke passer ordentlig, det måtte være spesialtilpasset bilen. Han mente at det burde være originalt. Men er det noen som vet om Skruvat (som jeg har gode erfaringer med fra tidligere delekjøp) har brukbare mansjetter, eller er det også sånne standardgreier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjøpe originale da? Er faktisk ikke så dyrt som du tror

 

Jeg må bytte noen mansjetter på endeleddene på bilen min. Ble også advart mot billige biltema, mekonomen og bilxtra mansjetter. Så jeg kjøpte de på Møller. 340kr for begge, 2dager levering siden de ikke hadde på lager

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På slike deler, som koster lite i forhold til arbeidet med å bytte de, ville jeg også valgt originaldel, eller en anerkjent merkevare.

 

Det aller meste av deler fra eks. Skruvat, er trolig omtrent like bra, men det er gjerne "no-name" hvor man har litt mindre sikkerhet for kvalitetskontrollen.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, begge to!

 

TKarlsen, Jøss, 340? Jeg trenger bare indre mansjett på venstre side og trodde at originalen kostet 1000 og opp! Hvis det er så billig, gir jeg f... og kjøper dem på Gumpens (altså VW her på Sørrrlandet).

 

Bwana, litt uenig der. Jeg har hatt veldig mye uoriginale deler som har holdt bedre enn de originale. Det var riktignok på en Chevy, så kanskje forholdene er litt annerledes på europeiske biler, men jeg har ikke vært borti noe uoriginalt som har vært dårligere. Jeg får vel sjekke hva fjærbeinlageret og fjæra også koster originalt, men der har jeg en anelse om at det stiller seg en del annerledes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok noe dyrere til min, jeg har DSG-kasse, og jeg tror det meste er dyrere til den. Men det er det jaggu verd! Kommer aldri til å køpe ei kjerre med manuelt gir igjen. Kjøpte bil til fruen for noen uker siden, og da tok jeg en Golf Pluss med DSG. Det blir omtrent midt mellom en vanlig Golf og en Touran, som jeg kjører. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår