Jump to content
Bilforumet.no

MediaSUV

Bruker
  • Content Count

    336
  • Joined

  • Last visited

About MediaSUV

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 03/07/1966

Contact Methods

  • Bosted
    MediaSUV
  1. Jeg vil gjerne ha en DAB-radio til en Honda Blackbird montert i toppkofferten, for bruk på lengre turer. Jeg vurderer å satse på en vanlig headunit til en bilstereo. Lavnivåutgangen skal i så fall kobles til en Bluetooth-sender, så jeg kan bruke Sena-interkommen til å høre på radio. Men jeg orker ikke å legge inn kanalplassene og andre alternativer for hver gang jeg tar av og på koffertsettet (sykkelen blir brukt halvt om halvt til små- og langkjøring, og på småkjøring har jeg ikke GIVI-koffertene på), så jeg vil gjerne ha noe som ikke mister programmeringen når jeg kobler den fra strømmen.Jeg vet iallfall at Pioneers og Sonys spillere mister minnet etter noen sekunder uten strøm, så de er ikke aktuelle. Er det noen som vet om noe som kan fungere? Og ja, jeg har tenkt på "lommeradioer" og sånt, men jeg tror ikke det vil fungere så bra. Jeg skal bore hull og skru fast en antenne på toppen av kofferten for å få skikkelig inntak, det er så j... irriterende når det hopper ut hele tiden.
  2. OK, det viser hvor lite jeg vet om metallegeringer. Heavy metal, derimot... ;) Takk, begge to!
  3. Takk, jeg har vurdert noe sånt. Ruster de sent nok til at det holder å bytte dem en gang i året? I så fall er det bra nok for meg. :) Jeg tror ikke jeg våger å feste Givien med aluskruer, jeg vil vite at det sitter godt når jeg ligger i 200 på Autobahn med fruen bakpå. Vi kjørte også 230 da jeg var der i år, og det eneste problemet er at vi må rope litt i Bluetooth-settet for å høre hverandre. Det var egentlig mest behagelig rundt 160, da var det som å sitte i en bil i 80 og snakke sammen.
  4. Kom til å tenke på at avstandshylsene (som virker som det vanskeligste å finne), skal sitte på der hele tiden. Så kanskje jeg kan bruke en bit av gummislange eller krympestrømpe for å gjøre den svart, og så bare få tak i svarte muttere og skruer. Spørsmålet er jo om svarte skruer er rustfrie...
  5. Det er nok ikke Hondas originale bolter, det er noe som følger med Givi-stativet. Og jeg trenger låsemutter og sånt også, for bolthodet skal stå inne under setet, mens gjengene skal peke utover, dermed trenger jeg ikke ta av passasjerhåndtaket og andre ting når jeg skal ha av Wingracken. Jeg har snust litt på eBay, men utvalget i svart er ikke imponerende, nei. Og når det gjelder lakk, holder ikke det, for dette kommer til å bli skrudd av og på en del ganger i løpet av en sesong.
  6. Jeg har lakkert sykkelen (Honda 1100 XX Blackbird) mattsvart (rimelig Mad Max-stil nå), og jeg skal lage et system for å kunne ta av Givi-stativet når jeg ikke er på langtur, så bare noen bolter sitter igjen. Men for at det skal se pent ut, trenger jeg svarte bolter, avstandshylser og låsemuttere. Jeg har snust litt rundt på nettet, men antakeligvis er ikke det svarte beltet mitt i Google gyldig lenger, for jeg finner ingenting. Vet noen om et sted der man kan få tak i sånt?
  7. Der får jeg igjen for å ha kjørt amerikanske biler og andre med stiv bakaksel... Aldri vært borti skjev slitasje pga. feil på bakhjulsstillingen! Aldri vært borti at det kunne justeres engang...
  8. OK, det er kanskje verd et forsøk. Jeg er bare vant til bakhjulsdrevne biler, der dekkene blir slitt bare på den ene kanten ved feil på forstillingen. Er det altså annerledes på forhjulstrekkere, så dekkene kan bli for mye slitt over hele flaten? De er litt mer slitt på ytterkanten (begge sider), men altfor mye slitt midt på og på motsatt side også.
  9. Etter de utmerkede resultatene dekkene fikk i årets sommerdekktest, kjøpte jeg et sett Apollo til min Touran. Standarddimensjon og ikke noe tull. Og i løpet av én sesong (og jeg kjører ikke hysterisk mye) er de foran så slitt at de nok må byttes før neste sesong! Utrolig at ikke sånt blir oppdaget i tester. Eller kan det være noe spesielt med de jeg har fått. Og hvor burde grensen gå for å klage på dekk man har kjøpt? Dekk skal da holde mer enn én sesong.
  10. Vel, da har jeg iallfall funnet ut én ting: Slitestyrken er helt elendig! De to foran holder iallfall ikke mer enn ut denne sesongen (noen uker til før det blir kaldt her på Sørlandet). Jeg lager en ny trå om dette.
  11. Bare hyggelig! Virker veldig greie så langt, bråker iallfall lite. De virkelige egenskapene til dekket får nok jeg aldri vite, det er sjelden jeg blir nødt til å kjøre sånn at det faktisk har noen betydning. Da er det noe helt annet med dekkene på motorsyklene...
  12. Fant dem. :) Dekkpartner. Mine blir lagt på i dette øyblikket hos Dekkpartner på Brennåsen. Veldig grei pris!
  13. Du har flaks der! ;) Får ringe den vanlige pusheren min og høre om han kan fikse litt indisk gummi...
  14. Takk! Dekkonline.com dukket opp i Googlingen, men de hadde det ikke på listene sine nå. Jeg vil helst ha et firma som har en monteringspartner i nærheten. Vinningen går som regel opp i spinningen når man kjøper dekk fra et sted og kommer med dekkene til et dekkverksted. Da skal de som regel ha ganske mye for monteringen...
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.