passeliglat Skrevet Oktober 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2013 Hei, har en 98 modell stv der jeg mistenker ABS enheten for å være synderen mtp at ABS-lampen lyser, det er såvidt meg bekjent målt strøm til sensorer etc men alt stopper ved sentral.Spørsmålet mitt er; kan ABS-enhet fra en 2001 modell passe over? Hva må jeg passe på ved kjøp av ny enhet (noen spesielle nummere eller lignende som _må_ stemme overens?). Passer alle overens med hverandre??Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2013 ABS lampa lyser også ved sensor feil ;) Lønner seg å ta en diagnose først. Da får du evt vite hvilken side som har defekt sensor Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passeliglat Skrevet Oktober 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2013 Ok.Men kan enhet fra 2001 benyttes?Ser modulemaster kommer opp med Bosch 5.3 på 1998, men Bosch 5.3 eller 5.7 på 2001. Sålenge det er en "Bosch 5.3" så kan jeg flytte denne over? Får fatt i en høvelig billig, verdt forsøket før jeg orker så mye annet da tidligere eier mente det var enheten som var defekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2013 Hvorfor i allverden bytte ECU på måfå, må da være mye bedre og finne ut hva som faktisk er feil før du bytter noe. Høyst sannsynlig er det en sensor til 100kr. Men hvilken må du ohme deg frem til evt. en diagnose. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passeliglat Skrevet Oktober 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2013 Dere har rett. Jeg fikk tatt en diagnose som viser at en sensor er ute av drift. Jeg mener å ha lest at feil på ABS enhet kan føre til at diagnose viser feil? Vel, da forsøker jeg å bytte sensor først uansett iallefall så får vi se. Takk for svar. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2013 Jeg har aldri hørt at en ABS feil kan slå ut en diagnose på bilen ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2013 Jeg mener å ha lest at feil på ABS enhet kan føre til at diagnose viser feil? Det kan mulignes skje, men begynn i det minste med å bytte det mest logiske - og ikke minst billigste ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg