Pereinar Skrevet Oktober 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2013 Hei. Har en audi A6 2.5 tdi quattro c4 1996 mod. får ikke skikkelig varme av varmeapparatet, blir bar en liten lunk.. noen som vet hva det kommer av?? vanntemp og oljetemp er helt normal. har også prøvd flere varmeapparat styringer (betjeningspanelet). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2013 Kjenn om slangene som går til varmeapparatregisteret er like varme. Det er 2 slanger som går inn i torpedoveggen i bakkant av motoren. Er den ene varm og den andre mye kaldere så er sansynligvis registeret tett. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2013 Sjekk wire til spjeldet som regulerer mellom varm og kald luft. Om denne er hoppet av eller strømpe er løsnet i innfestningen så vil du ikek kunne vri spjeldet helt over på varmluft. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Oktober 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2013 Eller, som jeg gjorde i går, rens den lille spjeld-motoren til varm/kald vifteluft. Min hadde hengt seg opp på kald. Etterpå fungerte den supert! Se videoen jeg lagde, Link til mer detaljert guide finnes i beskrivelsen til videoen : Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2013 Ah, leser nå at det er elektronisk klima, ikke manuelt som jeg antok ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pereinar Skrevet Oktober 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2013 Kjente på slangene , begge var litt varme. Prøvde nettopp å rense kjøleanlegget, hadde på middel kjørte bilen i 1 time med varmeapparatet på fult. Men da jeg tok av slangen nederst på radiatoren syntes jeg ikke vannet var serlig varmt?? Men tempen i bilen viste 90 grader. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pereinar Skrevet Oktober 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2013 Skal prøve å sjekke spjellet i morgen,kanskje er det det somer treigt ja.. Synes foresten det er dårlig lufttrykk i anlegget også. Har 2 slike biler,den andre kommer det mye mere luft ut av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2013 Skal prøve å sjekke spjellet i morgen,kanskje er det det somer treigt ja.. Synes foresten det er dårlig lufttrykk i anlegget også. Har 2 slike biler,den andre kommer det mye mere luft ut av Sjekk/bytt filteret. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pereinar Skrevet Oktober 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2013 Skal prøve det:-) takk for tips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c4user Skrevet Desember 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2013 Jeg henger meg på her siden jeg synes at det ikke er varm nok som kommer ut av dysene. - spjeld for kaldt/varmluft fungerer - vakuumspjeld fungerer - termostat fungerer - det går både varmt vann inn og kommer også varmt vann ut av registeret Jeg har ikke hatt min C4 så lenge enda, men synes at klimatronikken jobber hele tiden på overtid. 24 grader og den puster og puster uten at den regulerer viften ned. Grunnen til det er sikkert fordi det aldri blir 24 grader i bilen. skruer jeg ned til 22 så puster klimaen litt kaldere luft i bilen, som ikke er nødvendig siden det sikkert er ikke mer enn 20 grader i bilen... Noen? Jeg er takknemlig for alle tipps og skal holde tråden oppdatert helt til vi har funnet feilen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c4user Skrevet Desember 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2013 Disse feil ligger i systemet: - 06.1 (G110) Engine Coolant Temperature (ECT), A/C static open (*06.1) - 08.7 Temperature Regulator Flap, sporadic block - 15.7 Air Flow Flap, sporadic block *06.1 Engine Coolant Temperature is calculated if sensor should fail or is not installed; diagnosis occurs only above 0oC Sier meg ikke så veldig mye dessverre :( Help? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg