Danes Skrevet Oktober 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2013 Hei, Broren min har en 2010 modell Audi A4 S-line med TFSI motor 1,8 L (160HK). Jeg har lest forskjell mellom TSI og TFSI (FSI) motorer og TSI og TFSI er begge med turbo. Broren min mener at det finnes TFSI motorer uten turbo???? Hvordan er det da mulig når det er Turbo motorer???Han sier :"hvordan er det mulig da at en bil med TFSI motor som er 1,8 liter har 120 hester da" ??HVa skal jeg svare til det?Som sagt, Jeg har lest at TFSI og TSI er motorer med Turbo så står det TFSI så betyr det motor med turbo.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2013 Han har nok bommet på hk, og kw ;) 120kw tilsvarer +/- 160hk F.eks1.8 TFSI, 1,798 cc (110 cu in) 16v I4 turbo. 160 PS (118 kW; 158 hp) @4500-6200 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2013 1.8 TFSI finnes som 120 hk utgaver ja (bla. motorkode: CABA og CDHA). Disse har turbo med et meget lavt ladetrykk og mye moment fra bunn. Fint om man vil ha en nybil med reduserte avgifter til staten ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2013 Jeg klarer ikke å finne noen 1.8 TFSI med 120hk http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A4#Powertrain Om det ikke finnes en egen norsk "edition" da pga avgiftene her :P Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danes Skrevet Oktober 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2013 Jeg takker så mye for svar:)Selv har jeg ingen peiling på bil, men når jeg leser hva TFSI står for så betyr jo det at TFSI motorer har turbo uansett hvor lite HK de har:)Samme gjelder TSI:) DEt er vel kun FSI som ikke har Turbo (og da blir FSI motor med turbo kalt TFSI) Takker så mye for svaret og beklager for dumt spm:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2013 Det finnes (nesten) ingen dumme spørsmål ;) Grovt sett; TSI er tidligere brukt av VW, FSI av Audi. FSI er tidligere motorer fra Audi (--> 2008), grovt sagt da de hadde registerreim og std hydrauliske ventilløftere. TFSI er er nyere motorutgaver med kamkjede og 'rollercam' (2008 -->). Altså hadde også FSI turbo ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danes Skrevet Oktober 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2013 Det var noen utrolig flotte svar . Snakk om detaljer og kunnskap:)Regnet ikke med så raskt svar!Tusen hjertelig igjen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danes Skrevet Oktober 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2013 Jeg ser f.eks i enkelte bilannonser at det står 2 x S-Line .. Prøvde å google det men fant ikke noe :) S-Line skjønner jeg, men 2 ganger S-Line, den skjønner jeg ikke:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2013 Innvendig og utvendig S-line :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danes Skrevet Oktober 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2013 Takker så mye for det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg