Gå til innhold

Startsperre aktiv etter bytte av ECU

Ranger emnet


406_96

Anbefalte innlegg

Hei, jeg måtte kjøpe ny hjerne til bilen min siden den forige gikk konken.

 

Men etter det så dukket det opp et nytt problem, startsperre-lyset blinker, som regel lyser det hele tiden.

Og samtidig som dette, så starter ikke bilen ordentlig, den stopper midt i "startinga", kutter bare.

 

Vi har klart å få den i gang ved å gasse som juling i akkurat man starter, men det løser ikke problemet permanent.

Vil helst slippe å gjøre dette hver gang jeg skal bruke bilen.

 

Så, det jeg lurer på er, er det mulig at den nye hjern ikke samstemmer med nøkkelen, og dermed ikke vil funke helt?

 

Takk.

 

Stefan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart at du klarer å få motoren til å gå slik at du får brukt bilen om startsperra krangler.

Vanligvis så starter motoren og stopper igjen etter 2 sekunder.

 

Vet ikke din årsmodell eller motortype, men de eldre startsperrene spesielt på dieselmotor var av en enklere type enn de nyere.

 

Litt info om startsperre og bytte av ECU eller startsperre/instrument her: Immobilizer - Ross-Tech Wiki

(vær obs på at europeiske biler kan være litt forskjellig fra de som er solgt i US)

 

Om du ikke har VAG-COM el.lign. og trang til å prøve deg frem, så støtter jeg forslaget om en tur innom ditt lokale VAG verksted.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart at du klarer å få motoren til å gå slik at du får brukt bilen om startsperra krangler.

Vanligvis så starter motoren og stopper igjen etter 2 sekunder.

 

Vet ikke din årsmodell eller motortype, men de eldre startsperrene spesielt på dieselmotor var av en enklere type enn de nyere.

 

Litt info om startsperre og bytte av ECU eller startsperre/instrument her: Immobilizer - Ross-Tech Wiki

(vær obs på at europeiske biler kan være litt forskjellig fra de som er solgt i US)

 

Om du ikke har VAG-COM el.lign. og trang til å prøve deg frem, så støtter jeg forslaget om en tur innom ditt lokale VAG verksted.

 

--

 

Det er en Audi A6, 2.6 L V6 @96

 

Og den stopper etter 2 sekunder, hører veldig godt at den bare kutter ut, om jeg bare starter og lar den være i fred. Men om jeg får den opp i nok omdreininger, så stopper den ikke.

 

 

Faren min har fått hørt at det kan funke å dunke i nøkkelen? Høres rart ut, men ligger det noe idet?

 

Det siste forslaget var å dra innom verkstedet og få dem til å omprogrammere.

 

Der er uheldigvis ikke noe VAG-verksted i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår