406_96 Skrevet September 6, 2013 Rapporter Share Skrevet September 6, 2013 Hei, jeg måtte kjøpe ny hjerne til bilen min siden den forige gikk konken. Men etter det så dukket det opp et nytt problem, startsperre-lyset blinker, som regel lyser det hele tiden. Og samtidig som dette, så starter ikke bilen ordentlig, den stopper midt i "startinga", kutter bare. Vi har klart å få den i gang ved å gasse som juling i akkurat man starter, men det løser ikke problemet permanent. Vil helst slippe å gjøre dette hver gang jeg skal bruke bilen. Så, det jeg lurer på er, er det mulig at den nye hjern ikke samstemmer med nøkkelen, og dermed ikke vil funke helt? Takk. Stefan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet September 6, 2013 Rapporter Share Skrevet September 6, 2013 Du må innom Møller for å kode inn ECU mot nøkkelene dine Mulig det kan gjøres med VAG_COM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet September 7, 2013 Rapporter Share Skrevet September 7, 2013 Litt rart at du klarer å få motoren til å gå slik at du får brukt bilen om startsperra krangler. Vanligvis så starter motoren og stopper igjen etter 2 sekunder. Vet ikke din årsmodell eller motortype, men de eldre startsperrene spesielt på dieselmotor var av en enklere type enn de nyere. Litt info om startsperre og bytte av ECU eller startsperre/instrument her: Immobilizer - Ross-Tech Wiki (vær obs på at europeiske biler kan være litt forskjellig fra de som er solgt i US) Om du ikke har VAG-COM el.lign. og trang til å prøve deg frem, så støtter jeg forslaget om en tur innom ditt lokale VAG verksted. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
406_96 Skrevet September 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2013 Litt rart at du klarer å få motoren til å gå slik at du får brukt bilen om startsperra krangler.Vanligvis så starter motoren og stopper igjen etter 2 sekunder. Vet ikke din årsmodell eller motortype, men de eldre startsperrene spesielt på dieselmotor var av en enklere type enn de nyere. Litt info om startsperre og bytte av ECU eller startsperre/instrument her: Immobilizer - Ross-Tech Wiki (vær obs på at europeiske biler kan være litt forskjellig fra de som er solgt i US) Om du ikke har VAG-COM el.lign. og trang til å prøve deg frem, så støtter jeg forslaget om en tur innom ditt lokale VAG verksted. -- Det er en Audi A6, 2.6 L V6 @96 Og den stopper etter 2 sekunder, hører veldig godt at den bare kutter ut, om jeg bare starter og lar den være i fred. Men om jeg får den opp i nok omdreininger, så stopper den ikke. Faren min har fått hørt at det kan funke å dunke i nøkkelen? Høres rart ut, men ligger det noe idet? Det siste forslaget var å dra innom verkstedet og få dem til å omprogrammere. Der er uheldigvis ikke noe VAG-verksted i nærheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 7, 2013 Rapporter Share Skrevet September 7, 2013 Støtter Bwana sitt forslag - kjør (slep) bilen til Møller og få de til å parre ny ECU mot bilen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg