Gå til innhold

Parkbrems for lang vandring

Ranger emnet


Amin15

Anbefalte innlegg

Hei!

Min Opel Vectra b har vart på EU-kontroll i dag og fikk følgende feil på kode2

1. Parkbrems for lang vandring

2. Forskjell i bremsekraft større enn 50% av høyeste verdi

ingen bremsevirkninh v/side

3. Stor slitasje i ytre endeledd- venstre foran

4. Nærlys- feil innstilling

5. El.ledninger- feil føring

Tykk+ kabel gjennom dør v/foran

Liten slakk indre stab.stagsforinger bak, kan lage kaklelyd

6. oljelekkasje fra motor

 

Jeg klarer å ordne punkt 3 (ytre endeledd)

Lurer på hva kan feil med parkbrems (den funker ikke i det hele tatt) tenkt kanskje jeg kan stramme den men jeg vet ikke hvor fra den skal strammes, jeg har lest en plass at den kan strammes inn fra, vis jeg fjerner den rundt girkasse og skrur løs til jeg kommer til håndbrekk, men problemet at det blir problemer med EU-kontroll. ER DET SANT ??

Vis noen vet om hvordan jeg kan fikse de andre ting og eller den må til verksted og hvor mye det blir å koste cirka ??

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 og 2: Røket waier.

3: Fikser du selv.

4. Still lysene, enklere enn å fylle bensin.

5. Sikkert kabel til basskasse eller lignende, fjern den eller gjør det ordentlig.

6. Først og fremst må den lokaliseres.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er waier plassert finner ikke den??

Har du en video eller noe sånt som visser hvordan jeg kan stille lysene ??

1 og 2: Røket waier.

3: Fikser du selv.

4. Still lysene, enklere enn å fylle bensin.

5. Sikkert kabel til basskasse eller lignende, fjern den eller gjør det ordentlig.

6. Først og fremst må den lokaliseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Parkbrems for lang vandring

2. Forskjell i bremsekraft større enn 50% av høyeste verdi

ingen bremsevirkninh v/side

 

Skivebrems -> kjent problem.. sikkert justeren som går til vaieren som er rustet / hengt seg fast, du må ta av skiven og rengjøre og smøre opp igjen.

 

trommelbrems -> defekt bremsesylinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke stramme håndbrekket bare ved og stramme wiren. Det er egen justering på bremsebåndene som sitter inni skiva. Dette må justeres til det subber, men sansynligvis så sitter alt fast inni der. Det er like greit først som sist og skifte bremsebånd med nytt monteringssett. Skiver og klosser bak evt håndbrekkwirere også . Ingen bremsevirkning, da sitter sansynligvis calipern fast og den må og skiftes. Du må også ha 4-hjulskontroll etter skiftet endeledd. Du kan fort regne over 10 tusen kr vil jeg tro om du ikke har kunnskap til å gjøre jobben selv.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår