Gå til innhold

Farlig bilkjøring = Hvordan stoppe det?

Ranger emnet


Mikes

Anbefalte innlegg

Hei. En eldre person som jeg kjenner kjører bilen sin på en veldig farlig måte. Han er en fare både for seg selv og for andre trafikanter i trafikken. Bilføreren er rundt 90 år og den farlige kjøringen skyldes meget sen reaksjonsevne på grunn av høy alder.

 

Han kommer mest sannsynlig til å miste førerkortet ved neste legekontroll, men det er veldig lenge til neste kontroll. I mellomtiden så er dette en veldig farlig situasjon. Jeg har prøvd å snakke med han om å la bilen stå, men til ingen nytte. Hvilke lovlige tiltak kan man gjøre for å få personen til å slutte å kjøre bil?

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang han kjører ut ringer du politiet og forklarer situasjonen,hva om han kjører ned ett lite barn og du ikke har ringt.

Har nettop vært i samme situasjon her i borettslaget,ein eldre som kjørte midt i veien,sjanglet kuttet svinger og ikke klarte og holde siden sin,eg gidde han beskjed att neste gang eg ser du kjører ut vil eg kontakte politiet pga faren for han kan kjøre ned ett barn,han blei sint og sur men eg holdt ord.Han blei stoppet 4km unna og da låg han midt i veien politiet krevde da legesjekk og blodprøver,det viste seg att han hadde spist tabletter i tilegg og mistet lappen da prøvesvarene på prøven kom.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, ring politiet. Ta gjerne på deg handsfree, og følg etter han (mens du er på tråden med politiet). Et "Dashcam" kan hjelpe godt for å dokumentere hans atferd i trafikken.

 

Om du er virkelig dedikert, koster det ikke mye for slike dashkamera - Og om du får bidratt til å stanse han kan du redde et ungt barns liv.. :-) Det er en god magefølelse du kommer til å bære lenge! :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår