Gå til innhold

problemer med å starte.

Ranger emnet


volvo740gle

Anbefalte innlegg

Hei har fått meg en Subaru legacy 1994 wagon, ej20 (2l) boxer. Har byttet plugger, kabler, starter, coil, hoved strøm boks til coil. Samt filter og olje, regreim løpehjul og strammehjul, km 357000. Føre dette ble byttet hadde jeg et problem. Bilen starter når den vil. Og det gjør den fredeles, noen som har tips om hva det kan komme av? Når den ikke vil starte så triller dytter jeg den i gang, da starter den. Med andre ord, enten så starter den eller så starter den ikke. Hjelp,?????

kjør hardt, kjør stil, kjør din egen bil ;)

vw golf 3 varian 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig kontakt til startmotor evt dårlig jording eller kontakt inn i tenningen fra startmotor,virker vel ut som starter ikke får strøm etter hva du skriver.lager starteren klikke lyd eller er det ingen lyd?

Ta og mål om startmotoren får strøm,ha noen til og vri tenningen mens du måler.

Du skriver du har byttet kabler men ikke hvilke kabler,om du har byttet kabler fra tenning til startmotor ville eg sjekket tenningsbryter att det kommer strøm.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byttet plugger og kabler fra coil til plugger. skal ta og gjøre disse tingene rent for møkk og rust. men et spm til. skal det ikke gå en strømkabel fra dynamo rett inn til bstteri (+) her går det kun en kabel fra batteri til starter. lurer litt på om det kan være relet til tenning også dro ut sikring til tenning og satt den inn i gjen men tenning sto på, da sa det klikk flere ganger og vrei om nøkkel så startet den. så kan mulig vøre no der også. :)

kjør hardt, kjør stil, kjør din egen bil ;)

vw golf 3 varian 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den ikke starter, drar den motoren rundt eller ikke?

Ikke? Da kan det være dårlig innslag, dårlig kontakt på innslag eller dårlig bakstykke på tenningslåsen, kontroller også den tykke kabelen.

 

Ledningen fra dynamo til starter, går videre til batteriet :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de fleste biler har vel startrele,nå har eg lite kjennskap til subaru så hvor startrelet ditt er vett eg ikke.

Det skal gå ein tykk +kabel fra dynamo til batteri og ein tykk +kabel fra starter til batteri.

Så har du ein tynn ledning fra tenning til rele og så til starteren,det er den som starter startmotoren.

Tror ikke dynamo er problemet da hadde du måttet lade batteriet for og få den til og starte.

har hatt problem med ett startrele men da forsvant alle lys og strøm når eg prøvde og starte,det var startrelet som var kortslutte det tok da ca 30sekund så kom strømmen tilbake.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den ikke starter, drar den motoren rundt eller ikke?

Ikke? Da kan det være dårlig innslag, dårlig kontakt på innslag eller dårlig bakstykke på tenningslåsen, kontroller også den tykke kabelen.

 

Ledningen fra dynamo til starter, går videre til batteriet :)

 

ja motoren går runt. har bytta starter, og samme problem føre. så er usikker på om det er starter (innslaget) men sikkert mulig at det er samme problem på begge... :S

ja menne dette med dynamo osv skjønner ikke helt greia får ledningen går fra dynamo og forbi batteriet og inn i skjermen på høyre side (vis man står fårran bilen og ser ned i motor) eneste kabelen jeg ser som går fra + på batteriet går kun til starter.. :S

kjør hardt, kjør stil, kjør din egen bil ;)

vw golf 3 varian 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de fleste biler har vel startrele,nå har eg lite kjennskap til subaru så hvor startrelet ditt er vett eg ikke.

Det skal gå ein tykk +kabel fra dynamo til batteri og ein tykk +kabel fra starter til batteri.

Så har du ein tynn ledning fra tenning til rele og så til starteren,det er den som starter startmotoren.

Tror ikke dynamo er problemet da hadde du måttet lade batteriet for og få den til og starte.

har hatt problem med ett startrele men da forsvant alle lys og strøm når eg prøvde og starte,det var startrelet som var kortslutte det tok da ca 30sekund så kom strømmen tilbake.

 

 

ja da kan det ikke være relet altså for forsvinner ingen lys eller no så da må det muligens være innslage på starter. noe usikker da jeg ikke har vært borti slikt før. :)

kjør hardt, kjør stil, kjør din egen bil ;)

vw golf 3 varian 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe i veien med starterkretsen så lenge motor går rundt.

Motor mangler enten gnist eller bensin når dette oppstår.

 

Hvis dynamo lader, syns jeg du bare skal la det med ledningen være. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe i veien med starterkretsen så lenge motor går rundt.

Motor mangler enten gnist eller bensin når dette oppstår.

 

Hvis dynamo lader, syns jeg du bare skal la det med ledningen være. :)

 

ja oki da skal jeg hente en pumpe og bestille nye bensin filter i morgen tenker jeg ;)

kjør hardt, kjør stil, kjør din egen bil ;)

vw golf 3 varian 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe i veien med starterkretsen så lenge motor går rundt.

Motor mangler enten gnist eller bensin når dette oppstår.

 

Hvis dynamo lader, syns jeg du bare skal la det med ledningen være. :)

 

foresten takker for hurtige svar altså.. :) begge to :)

kjør hardt, kjør stil, kjør din egen bil ;)

vw golf 3 varian 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja oki da skal jeg hente en pumpe og bestille nye bensin filter i morgen tenker jeg ;)

 

Verifiser at det er gnist før du begynner å handle :)

 

Skru ut en plugg, sett på plugghetta, legg gjengene på pluggen til gods, få noen til å kjinne for deg mens du ser etter gnist.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår