Shitblast Skrevet Juni 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2013 Før hadde jeg et batteri med en skrutopp for hver 2,12 v-celle, men nå har jeg et Biltema-batteri med et lokk som jeg ikke får av. Noen som vet hvordan man gjør det? Beklager dobbeltpost i "annet." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2013 Disse skal aldri åpnes, heter vedlikeholdsfrie. Hvorfor skal du egentlig åpne dette? Gel-, syrefattige eller ventilregulerte batterier skal aldri åpnes. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shitblast Skrevet Juni 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2013 Jeg ville sjekke hvor syrenivået er, og om det trengtes vannpåfylling. Sjekker batteriet for en kompis som sier det sakte har dødt hen etter flere års kjøring. Spenninga er på 7,2 v. Har ikke noe å teste belastning med. Laderen puls-lader i ett og et halvt minutt på hvert ladeforsøk, før den gir seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2013 Ett vedlikeholdsfritt batteri skal ikke åpnes. Hvis batteriet sakte med sikkert har blitt dårligere og dårligere er det bare å kjøpe nytt :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hypnagogia Skrevet Juni 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2013 Har nok desverre ikke noe for seg å drive gjennopplivning på dette batteriet desverre. Er begrenset levetid på et batteri, og som Jesper sier, kjøp nytt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2013 Et "tett" batteri er ømfindtlig for spenning, må aldri lades med mer enn 14,5V. Om høyere spenning vil batteriet gasse og slippe elektrolytt ut ventilen, denne kan ikke etterfylles, altså er batteriet å kaste. Like viktig er det å ikke la batteriene stå utladet, om bilen ikke brukes bør batteriet lades minst en gang pr mnd. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shitblast Skrevet Juni 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2013 Skjønner. Takk for fyldig forklaring, folkens. Da kaster jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg