Gå til innhold

850 sliter med å starte (se video)

Ranger emnet


nilsian

Anbefalte innlegg

jeg har en volvo 850 2.5L 10v som er litt humørsyk.

 

når jeg starter den om morgenen eller når den har stått en stund så er det aldri noe problem å starte den, men om jeg kjører enten det er 10 min eller 5 timer og stopper den for å fylle bensin for eksempel så vil den ikke starte. den tenner litt som om den starter og så dør den ut som om noe kutter. om jeg da prøver å starte bilen med en gang igjen uten å vri tilbake tenningen så tenner den ikke i det hele tatt. da kan du bare stå å kjime lenge. etter ca 10 forsøk så starter den brått igjen og går normalt og ingen fusking. om man prøver å starte den en gang så må man vri tenningen tilbake og så la tenninga stå på i ca 15 sekunder og så tenner den igjen og starter i løpet av 1 minutt. kamakselføler og bensinpumpereelet er byttet for 1 uke siden. jeg gjorde rent svinghjulsføleren her om dagen og da gikk den hele dagen uten å tulle og startet problemfritt, men dagen etterpå var problemet der igjen. noen som vet hva det er? de på bilia sa det kunne være svinghjulet?

 

har video av når den ikke vil starte, den tenner litt men slokner med en gang.

 

Endret av nilsian
ø og å ble gjort om til %"#&
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå renset gasspjeld og alt sammhørende.. bilen gikk helt perfekt i 1 dag så kom samme problemet. gikk over alle ledninger med elektrospray og blåste de rene for sprayrester før jeg satt de på, altså alle følere osv jeg kunne finne. men har fått nytt tips. bilen er bare kødden å starte når den er varm. kan det være en choke av en type som henger igjen eller noen slags føler som tror bilen er kald hele tiden? takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdatering: fant temp giveren som satt på kjøleslangen. kjørte bilen varm til der problemet oppstår. stoppet bilen og den var som den pleier. koblet ut føleren så startet den med en gang et par ganger å så begynte den å slutte å starte og startet bittelitt men på en annen måte denne gangen. satt inn giveren igjen da startet den med en gang et par ganger og tilbake til samme problem. er denne føleren gåen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Den har ikke noe med at bilen starter. Om det er noe feil på den så vil du få startet den, men stopper igjen etter kort tid. Start med å sjekke om den har gnist og får bensin.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår