Gå til innhold

A6 96 - takluke åpner seg i utide...

Ranger emnet


gutt78

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Takluken har åpnet seg i utide, den måtte til slutt avkobles under panelet og sveises inn manuelt siden den ikke ville inn igjen med bryteren. Er det rele som styrer livet til denne? Bilen har også el.vindu, men disse har aldri feilet/gått ned i utide.

 

Vet det finnes felles rele for dette, men siden kun takluke tuller...så må det være noe der.

 

:thanks

2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert samme problemet jeg har hatt.. Det med at takluka plutselig åpner seg i det jeg starter bilen.

Men min går opp i bakant også hendte det at den faktisk gikk ned igjen rett etterpå. Tipper dette er brytern som driver å tuller :) jeg koblet av denne i vinter for og unngå at dette sku skje når det lå masse snø på taket. Men har ikke hatt det problemet med at jeg ikke har fått igjen takluka ved å bruke brytern. Men som sagt prøv å skift ut brytern..

 

Hei,

 

Takluken har åpnet seg i utide, den måtte til slutt avkobles under panelet og sveises inn manuelt siden den ikke ville inn igjen med bryteren. Er det rele som styrer livet til denne? Bilen har også el.vindu, men disse har aldri feilet/gått ned i utide.

 

Vet det finnes felles rele for dette, men siden kun takluke tuller...så må det være noe der.

 

:thanks

Bmw 316 (e36) R.I.P

Bmw 320 (e36) Solgt

Nissan Primera (p11) Solgt

Audi 2.6 (a6) 95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutt78: Jeg har ikke handlet meg noe ny enda. Etter jeg koblet den på en stund tilbake så har den faktisk fungert uten problemer :) men om det oppstår igjen så får jeg nok skifte den ut.

 

Quattro73: Kanskje du vet om det er mulig å få tak i hele det panelet på ebay? har prøvd å søkt uten hell.

Eller om noen andre vet så si gjerne ifra :)

Bmw 316 (e36) R.I.P

Bmw 320 (e36) Solgt

Nissan Primera (p11) Solgt

Audi 2.6 (a6) 95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koblet til igjen bryteren for å sjekke, da virket den.

 

Men legger merke til en ting mekanisk: når luken tiltes så er det to små stenger med hake i endene. Her er begge knekt rett av hos meg. Men disse skal holde igjen/styre luken når den tiltes.

 

Noen her som har/kan ta bilde av hvordan disse skal stå når den er tiltet?

 

Legger ved bilde fra albumet:

 

[ATTACH]38898[/ATTACH]

post-5863-13804855066548_thumb.gif

2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår